«از مزرعه تا سفره» را با رادیو تجربه کنید

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۰۸:۴۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۳۰۲۱۲
«از مزرعه تا سفره» را با رادیو تجربه کنید
رادیو سلامت به تازگی پخش برنامه ای جدید با نام از مزرعه تا سفره را به تهیه کنندگی فاطمه بی تقصیر شروع کرده که روزهای پنجشنبه ساعت 18 و 20 دقیقه پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فاطمه بی تقصیر، نویسنده و تهیه کننده در این باره به جام جم می گوید: این برنامه جدید با گویندگی ندا خواجه نوری در قالب ساختار جدید از پنجشنبه هفته گذشته 22 اردیبهشت ماه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه آغاز شده و در این برنامه محصولات کشاورزی، باغی، زراعی و ... مورد بررسی قرار می گیرد. برنامه از مزرعه تا سفره پنجشنبه ها ساعت 18 و 20 دقیقه از گروه تغذیه رادیو سلامت روانه آنتن می شود.

وی ادامه می دهد: موضوع روز پنجشنبه 29 اردیبهشت به فرآیند تولید گوجه فرنگی از مزرعه تا سفره اختصاص دارد. پنجم خرداد ماه فرآیند تولید سبزی خورد بررسی خواهد شد. محمد رضا امیری کارشناس برنامه بوده که مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان تهران است. شناسایی و معرفی محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره، دغدغه ما در این برنامه است. همچنین آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و  اهمیت تغذیه ای آنها در این برنامه با ارتباط تلفنی کارشناسان مختلف مورد توجه قرار می گیرد.

این تهیه کننده اشاره می کند: این برنامه هر بار به معرفی یکی از محصولات غذایی از مزرعه تا سفره می پردازد. به عنوان مثال برای پرداختن به موضوع کاهو سراغ مزرعه دار می رویم و صحبتهای کارشناس کشاورزی را درباره سلامت کاشت، داشت و برداشت می شنویم و بعد هم بسته بندی محصول و ورود آن به بازار تا رسیدن به سفره خانوار خواهیم پرداخت. یکی از آیتم ها به تولیدات دانش بنیان اختصاص دارد. بخشی هم به ایمنی غذا. ضمن اینکه نکات کلیدی سازمان جهانی بهداشت برای غذای سالم و ایمنی غذایی از کشاورزان و تولیدکنندگان گرفته تا فروشندگان و مصرف کنندگان گفته می شود. بخشی به معرفی کشاورزان و مصرف کنندگان اختصاص دارد. آیتمی به عنوان پزشک مزرعه برای پرداختن به  موضوع سلامت کشاورزان و منابع انسانی در محیط  مزرعه داریم. در آیتم لقمه خبر، خبرهای حوزه  تغذیه  را در چهارچوب از مزرعه تا سفره به اطلاع مخاطب می رسانیم. خبرهایی درباره  تولید و توزیع مواد غذایی در مزرعه و بازار خواهیم داشت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز