آقای فرهادی! در زمین "کن" برای کی روپایی می‌زنی!

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۰:۵۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۰۲۹۳
آقای فرهادی! در زمین کن برای کی روپایی می‌زنی!
حضور اصغر فرهادی در جمع هیات داوران هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برای خانواده سینما یک اتفاق مبارک است به خصوص اینکه این اتفاق می تواند توان واستعداد هنرمند اصیل ایرانی را در دنیا تثبیت کند به شرط آنکه کارگردان فیلم قهرمان به مسیری که باید برود و در مقام الگو برای فیلمسازان وهنرمندان جوان ایرانی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگ و هنر برنا؛ اصغر فرهادی این روزها در مقام داور در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن از حال نامرغوبش می گوید و معتقد است خوشحالی من از داوری در کن امسال عمیق نیست. چون مانند خیلی از ایرانیان نمی توانم واقعا خوشحال باشم و...

طبیعی است که فرهادی هم مانند هر ایرانی می تواند دلسوز مردم کشورش در شرایط مختلف باشد و به عنوان یک هنرمند درد جامعه اش را در قد و توان خود درمان کند. اما فراموش نکنیم که عمق افراد تنها  به کلامی نیست که می گویند بلکه محل ارائه کلام نیز در مورد افراد خاص بسیار مد نظر است.

گاهی ما تحت تاثیر دیگرانی قرار می گیریم که  دلسوز ما نیستند و در حقیقت مستمسکی می شویم تا در لحظات طلایی زندگی مان دیگران برنده شوند و به رغم اینکه قهرمانی از آن ماست جام قهرمانی را ناخواسته و نادانسته به دست دیگران می دهیم. شاید بهتر باشد دلسوزی اصغر فرهادی برای شرایط اقتصادی مردم کشورش در جایگاهی مناسب و البته با اقدامی مناسب صورت بگیرد تا اینکه در جلسه معرفی داوران فستیوال کن به جای اشاره به قدرت وتوان سینمای ایران و استعداد هنری جوانان این مرز و بوم که می تواند توجه و فوکوس جهانیان را معطوف خود سازد به سراغ موضوعی برویم که هیچ گره گشایی و راه حلی حداقل در آن تریبون برایش در نظر گرفته نخواهد شد وتنها خواسته دیگرانی برآورده می شود که گویا در ایستادن ما در نقطه ای که  حق مان است موثر بودند و از سویی  با ریشه یابی می توان به این نکته دست یافت که از  تمام توان شان برای آنچه تو امروز در آن خطه فریادش را می زنی سود بردند و نه تنها کلام تو را موضوعیت شان نمی دانند که در دل قند آب می کنند که محصول به بار نشست واین یعنی آبی که به آسیاب دشمن ریخته ایم زمین خود را بایر کرده و  پس حق داری برای نشستن روی آن صندلی خرسند نباشی!.

شکی نیست که اصغر فرهادی یکی از چهره های ماندگار سینمای ایران است و در معرفی سینمای ما به عرصه های بین المللی نقشی بی بدیل و ماندگار داشته است. کارگردان فیلم قهرمان که البته این روزها با حواشی بسیاری فیلمش مواجه است و نکات حقوقی این فیلم با یکی از شاگردانش هنوز ادامه دارد برای قهرمان ماندن باید در سینما بماند و از سینما برای سینما خرج کند چرا که او به عنوان یک نخبه در عرصه فیلمسازی همه آن چه نیاز است تا یک هنرمند تمام عیار داشته باشد تا خالق یک اتفاق متفاوت هنری در قد و قواره های جهانی باشد را یک جا دارد و نیاز ندارد تحت تاثیر مسیری که برایش مناسب نیست و ممکن است او را از هدف همیشگی اش فاصله دار کند قرار بگیرد.

صحبت های اصغر فرهادی در نشست خبری هیات داوران هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن در خصوص وضعیت اقتصادی مردم کشورش می توانست در محیطی مناسب تر اتفاق بیفتد تا به عنوان یک هنرمند ایرانی رنگ و لعاب دغدغه یک ایرانی نگران را به خود بگیرد و گره گشای ماجرا باشد  تا اینکه برعکس این شائبه را ایجاد کند که او به همین بهانه  روی کرسی داوری کن نشسته است تا زبان خواسته های دیگرانی باشد که از او برای خود قهرمان می سازند تا خودش و مردم کشورش که برعکس نظر او از حضورش در کن چه در مقام داور و چه در مقام فیلمساز خوشحالند و هرگز نمی توان در مورد عمق این خوشحالی با عقیده کارگردان جدایی ... موافق بود  !

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز