جابر قاسمعلی: در طرح مسائل اجتماعی دست نویسندگان را باز بگذارید!

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۳۲۵
جابر قاسمعلی: در طرح مسائل اجتماعی دست نویسندگان را باز بگذارید!
جابر قاسمعلی نویسنده سینما و تلویزیون معتقد است که دست نویسنده و سازنده سریال باید در طرح مسائل اجتماعی باز باشد تا بتواند با آگاهی هر چه بیشتر درباره جامعه ای که در آن زندگی می کند و مردمی که در آن حضور دارند، حرف بزند.

بعد از منصوب شدن و روی کار آمدن محسن برمهانی به عنوان معاون سیما از سوی رئیس سازمان صدا و سیما این معاون طی حکمی ضمن قدردانی از مدیران سابق رسانه ملی و تکریم و تشکر از آن ها مدیران جدید 6 شبکه تلویزیونی را منصوب کرد. به همین بهانه با برخی از کارشناسان و فعالان رسانه به گفت و گو نشستیم.

جابر قاسمعلی نویسنده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری اش آثاری چون «وارش»، «اگه بابام زنده بود»، «رویای کاغذی»، «راه شب» و.... دیده می شود در پاسخ به سوال خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه به عنوان نویسنده از مدیران جدید شبکه های تلویزیون چه توقعاتی دارد و این انتخاب ها را چطور می بیند گفت: چهره های جدیدی که به عنوان مدیران شبکه های تلویزیون منصوب شده‌اند عمدتا جوان هستند، اگرچه من شناختی از مدیران جدید ندارم اما نفس انتخاب مدیر جوان برای مدیریت شبکه‌ها می تواند کار درستی باشد؛ چرا که جامعه باید به سمت جوانگرایی برود و اهرم های تصمیم گیری برای آینده کشور به قاعده باید دست جوان ها باشد.  

او ادامه داد: با این همه تاکید بر این نکته لازم است که مدیران جوان به طور طبیعی شناخت و تجربه چندانی در حوزه تولید فیلم و سریال و مدیریت بخش های نمایشی ندارند و قاعدتا باید از مشاورین و افرادی که در این حوزه تجربه بیشتری دارند استفاده کنند تا جریان تولید فیلم و سریال به گونه ای سیستماتیک و دقیق تر پیش رود. نکته‌ی مهم دیگری که مدیران جوان باید به آن توجه کنند این است که به دور از تنگ نظری سیاسی و جناحی ، فضا باید باز شود تا مردم به مثابه مخاطبین این آثار خود را در تلویزیون ببینند. این مشکلی ست که در این سالها به آن چندان توجهی نشده است. واقعیت این است که مردم دغدغه های روزمره خود؛ اعم از مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی  را در تلویزیون نمی بینند. مادام که این اتفاق نیفتد مردم رسانه تلویزیون را باور نمی‌کنند و ما شاهدیم که روز به روز شکاف بیشتری بین مردم و تلویزیون ایجاد می‌شود.

جابر قاسمعلی در پایان و در این خصوص که تمایل دارید مدیران در چه بخش هایی دست شما را باز بگذارند اظهار کرد: دست نویسنده و سازنده سریال باید در طرح مسائل اجتماعی باز باشد تا بتواند با آگاهی هر چه بیشتر در باره جامعه ای که در آن زندگی می کند و مردمی که در آن حضور دارند، حرف بزند. این اتفاق به نفع تلویزیون است. ما باید در باره دغدغه های مردم فیلم بسازیم و تنها در این صورت است که مردم با روی باز و با اعتماد کامل پای تلویزیون خواهند نشست.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز