گزارش هفته؛

مسیر روشن تلویزیون قابل پیش بینی است!

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۰۹:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۳۷۴
مسیر روشن تلویزیون قابل پیش بینی است!
هفته گذشته در احکامی متفاوت رسانه ملی سکان هدایت معاونت سیما و شبکه های مختلف را به جوان تر ها سپرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ وهنر برنا؛ بلاخره پیمان جبلی با امضای حکم معاون جدید سیما به تمام شایعات در خصوص تغییر و تحولات تلویزیون پایان داد و با اعلام نام مدیران جدید شبکه های تلویزیونی روند جدیدی بر مدیریت رسانه ملی در حوزه های مختلف کلید زد. با آمدن محسن برمهانی و با سوابقی که از او در این عرصه سراغ داریم طبیعتا تلویزیون به یک چابکی و چالاکی نزدیک خواهد شد که به طور حتم در افزایش مخاطبان رسانه ملی موثر است. در گزارش های مفصلی موضوع را با خانواده رسانه به ویژه تهیه کننده آثار نمایشی بررسی می کنیم.

نوید محمودی تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص حکم پیمان جبلی و انتخاب معاون سیمای جوان گفت: از محسن برمهانی شناخت چندانی ندارم اما به طور کل از آمدن افراد جوان با افکار نو و جدید بسیار استقبال می کنم.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه اولویت هایی در سیما وجود دارد که باید به آن ها پرداخته شود اظهار کرد: برگرداندن مخاطبین فاصله گرفته از رسانه ملی به این سمت به شدت اولویت به حساب می آید و همان طور که رئیس سازمان صدا و سیما این نکته را تایید کرد باید تدبیری اندیشید. در چند دهه گذشته تلویزیون دارای مدیرانی بود که آن ها مدام در حال تغییر بودند و از این شبکه به آن شبکه می رفتند ولی درحال حاضر رسانه ملی پوست اندازی کرده است و تیم های جدیدی را به صف کرده است.

نوید محمودی در پایان و در خصوص مدیران جدید شبکه ها افزود: این تغییرات در شبکه ها بعد از سال ها نیز بسیار اتفاق جدیدی به شمار می آید و این اتفاق را مثبت می بینم اما در پایان مسئله ای که برای تلویزیون مهم است این است که مردمی که صاحبان تلویزیون هستند مخاطبان آن هم باشند و همه باید تلاش کنند تا این اتفاق رخ دهد و امیدوارم تمامی افرادی که در این رسانه دست دارند به موفقیت برسند.

احمد زالی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص حکم پیمان جبلی و انتخاب معاون سیمای جوان گفت: به نظر من محسن برمهانی به دلیل اینکه در حوزه تولید فعالیت دارد و با این حوزه آشناییت دارد می تواند برای رسانه ملی گام بزرگی باشد .

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه اولویت هایی در سیما وجود دارد که باید به آن ها پرداخته شود اظهار کرد: اولویت اول ساماندهی موضوعات مربوط به ساخت و ساز آثار نمایشی است و باید نیاز های روز جامعه هر چه سریع تر به تهیه کنندگان و کارگردانان برای ساخت ابلاغ شود و آقای برمهانی هم باید روی این مسئله تاکید زیادی داشته باشند. نکته دوم پرداختن به بحث بودجه برای تولید آثار نمایشی است و اگر کسی نیازمند آثار با کیفیت است باید به این موضوع توجه ویژه ای کند. به نظر من نیاز نیست تمامی شبکه ها سریال تولید کنند و همان دو الی سه شبکه برای سریال سازی کافی است تا  هزینه شبکه هایی که مشغول تولید آثار نمایشی نیستند به شبکه های دیگر تزریق شود و شاهد آثار فاخر و ماندگار تری در رسانه ملی باشیم.

احمد زالی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مدیر شبکه ها اتفاق مثبتی است یا خیر بیان کرد: این عرصه تنها برای کسب تجربه است و اتفاقی که درحال رخ دادن است این است که با توجه به صحبت های رئیس سازمان صدا و سیما درحال حاضر شاهد تحول مدیریتی و جوانگرایی در سازمان هستیم و می توان این اتفاق را به فال نیک گرفت اما لزوما جوانگرایی کفایت نمی کند و باید تجربه و اختیار عمل هم وجود داشته باشد و امیدوارم که این اتفاق ها و انتخاب ها مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام//

نظر شما