ساماندهی شبکه های مردمی، مولفه اصلی در اجرای بیانیه گام دوم است

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۰۹:۳۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۳۱۹۰۵
ساماندهی شبکه های مردمی، مولفه اصلی در اجرای بیانیه گام دوم است
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نشست «جریان های حلقه میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» گفت: ساماندهی و یکپارچه سازی استعدادها در راستای اهداف انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم از وظایف حلقه های میانی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست «جریان های حلقه میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که ظهر امروز یکشنبه یکم خرداد ماه در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: مجموعه وسیع و قدرتمندی از شبکه‌های مردمی در قالب ساختارها و عناوین مختلف در کشور وجود دارد که ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، قریب به ۷۰ هزار مسجد، ۱۲۰ هزار مدرسه و بیش از ۹۴ هزار هیات ثبت شده تنها بخشی از ظرفیت های بزرگ مردمی در کشور هستند.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه افزود: برای تحقق اهداف حوزه های مختلف فرهنگی باید بهترین بهره را از این ظرفیت های عظیم شبکه های مردمی ببریم که در اینصورت نیازی به ساختار جدید و بودجه اضافه در حوزه فرهنگ نیست.

وی در ادامه به اهمیت ساماندهی استعدادهای حلقه های میانی شبکه های مردمی اشاره کرد و افزود: هیات‌های مذهبی، روحانیون مستقر در مساجد، کانون‌های فرهنگی، ۷۵۰۰ موسسه فرهنگی و ۲۵۰۰ موسسه قرآنی از جمله حلقه‌های میانی شبکه‌های مردمی هستند که ساماندهی و یکپارچه سازی استعدادها در راستای اهداف انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم از وظایف این حلقه ها است.

 وی تصریح کرد: همچنین باید نسبت به نهضت «بازگشت به مسجد» اهتمام داشته باشیم و مسجد محور تمامی فعالیت‌ها باشد که در اینصورت دسترسی برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه فرهنگی دولت به ریاست شخص آقای رییس جمهور  تاکید کرد: این کارگروه ماموریت خود را حل مسائل و مشکلات در مسیر تعالی فرهنگی کشور تعریف کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با برپایی اینگونه جلسات اصلاح جدی در حوزه حکمرانی فرهنگی کشور شاهد باشیم زیرا با اصلاح حکمرانی فرهنگی، در سایر حوزه‌ها هم شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پرداخت  و خاطرنشان ساخت: متاسفانه اغلب پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومان بود، همچنین نتیجه بررسی ها نشان می دهد در روش سابق پرداخت یارانه ها در حق مردم اجحاف می شد زیرا با بیش از ۳۰ درصد هدررفت مستقیم منابع مواجه بودیم و تا ۳۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای کشور از یارانه های ما استفاده می کردند اما این یارانه به دست مردم نمی رسید.

 وی در پایان گفت: فواید طرح ملی مردمی سازی یارانه ها نیاز به اقناع افکار عمومی دارد و شبکه های مردمی باید به میدان بیایند و از ظرفیت های بالقوه خود برای اطلاع رسانی دقیق درباره این طرح ملی استفاده کنند.

همچنین در پایان این مراسم از کتاب «حکمرانی نوین» آخرین اثر سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه حلقه‌های میانی  رونمایی شد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز