مجید شاپوری: همه چیز از موج دریا شروع شد که من هنر تقلید صدا را آغاز کردم!

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۷:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۲۱۲۶
مجید شاپوری: همه چیز از موج دریا شروع شد که من هنر تقلید صدا را آغاز کردم!
مجید شاپوری در گفت‌وگویی با خبرنگار برنا از نحوه ورودش به عرصه هنر و روزهای سختی که به دلیل مشکلات متعدد پشت سر گذاشته و فعالیت‌های این روزهایش گفت.

مجید شاپوری بازیگر و هنرمند عرصه تقلید صدا و استندآپ کمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فعالیت من در تلویزیون از دوران موشک‌باران رژیم بعثی آغاز شد، آن زمان که کشور درگیر جنگ بود طبیعتاً همه دلهره داشتند و روحیه شادی در جامعه وجود ندارد و آن لحظه کار هنری کردن خیلی مشکل بود.

شاپوری خاطرنشان کرد: اولین برنامه کودک «هوشیار بیدار» بود، محمد عیوضی و صادق عبدالهی هر سال جُنگ می‌گذاشتند و من افتخار این را داشتم که با این دو بزرگوار همکاری هنری داشته باشم. تقلید صدا می‌کردم، شعرهای طنز می‌خواندم، بازیگری می‌کردم و کارهای مختلفی برای شادی مردم انجام می‌دادم تا حداقل مردم در زمان دیدن این برنامه دقایقی از ماجراهای جنگ فاصله بگیرند و تا حدی شاد باشند. کار در آن دوران و خنداندن مردم واقعاً کار سختی بود.

همه چیز از موج دریا شروع شد

وی درباره اولین بار که به استعداد تقلید صدای خود پی برد، گفت: به یاد دارم که روی یک صخره نشسته بودم، موج دریا به صخره می‌خورد و من امتحان داشتم و مشغول کتاب خواندن بودم. آنقدر شیطنت داشتم و آرام نبودم که ناخودآگاه حواسم به موج دریا پرت شد، گوش دادم و صدایش را همینطور تقلید کردم و به یکباره متوجه شدم که مشغول تقلید این صدا هستم. کتاب را همان موقع بستم و به سمت منزل دوستم رضا رفتم، به او گفتم که من صدای موج دریا را در می‌آورم و او تقلید صدای من را شنید، تعجب کرد و گفت دقیقاً صدای موج دریا را تقلید می‌کنی.

شاپور در ادامه اظهاراتش گفت: در مدرسه نیز یک بار معلم از ما پرسید که چه کسی توانایی یک کار هنری مثل تقلید صدا، خواندن و جوک گفتن را دارد. من اصلاً یادم رفته بود که این توانایی را دارم، رضا که پشت سر من نشسته بود گفت؛ خانم معلم مجید صدای موج دریا را خیلی خوب تقلید می‌کند. در آن لحظه از دوستم ناراحت شدم ولی معلم از من خواست که پای تخته بروم و صدای موج دریا را اجرا کنم، پس از اجرا همه دانش‌آموزان من را تشویق کردند و همان تشویق به من انگیزه داد که به سراغ دیگر صداها و تقلیدشان بروم. همه چیز از موج دریا شروع شد و بعد به سراغ باد، باران و رعد و برق و... رفتم.

مجید شاپوری

به تازگی قرار است در یک سریال ایفای نقش کنم

وی درباره تجربه بازیگری‌اش و نحوه ورودش به این عرصه گفت: من قبلاً در مرکز رفاه خانواده چالوس حدود 12 سال به صورت آماتور بازیگر تئاتر بودم. آن زمان هم بازیگری می‌کردم و هم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چالوس حضور داشتم که به کارهای خطاطی، نقاشی و گاهی مواقع بازیگری مشغول بودم. آن زمان در جشن‌های ملی دعوت می‌شدم و برای دانش‌آموزان تقلید صدا می‌کردم.

این بازیگر در ادامه درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: به تازگی این افتخار را کسب کرده‌ام که با رسول محمدی نویسنده و کارگردان در یک فیلم کمدی همکاری داشته باشم. نعمت چگینی نیز تهیه‌کننده این اثر است و امیدوارم اثر قابل توجهی باشد.

شاپوری درباره دلیل 13 سال دوری‌اش از عرصه سینما و تلویزیون گفت: صادقانه بگویم که روحیه نداشتم و دوست نداشتم جلوی دوربین بیایم اما روی صحنه می‌رفتم و در اعیاد و مراسم‌های مختلف اجراهایی داشتم. این فاصله وجود داشت تا اینکه بعد از ماجرای کرونا زندگی‌ام رو به نابودی رفت و مردم و دوستان همکاری کردند و با حمایت آن‌ها مشکل مسکن من حل شد و توانستم روحیه‌ام را دوباره به دست بیاورم و جلوی دوربین حاضر شوم.

وی درباره حضورش در برنامه «جوکر» گفت: فکر می‌کنم امیرمهدی ژوله پیشنهاد داده بود که من در این برنامه حضور داشته باشم. قرار نبود که من به محض حضورم در برنامه لپ‌هایم را باد کنم، چند نفر نتوانند خنده خود را کنترل کنند و کار قرمز بگیرند و اصلاً چنین تصوری نداشتم و کسی به من نگفته بود. فی‌البداهه تصمیم گرفتم این کار را بکنم که باعث شد بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

شاپوری درباره دلیل کم‌کاری‌اش در حوزه بازیگری گفت: من در فیلم «شیشلیک» ایفای نقش کرده‌ام و با رضا عطاران هم همبازی بودم. این فیلم به جشنواره راه پیدا کرد و با خود گفتم که حتماً من را به جشنواره دعوت می‌کنند و مورد توجه قرار می‌گیرم اما اصلاً کسی من را دعوت نکرد. من خیلی خجالتی هستم و آدمی نیستم که به دنبال پروژه‌ها بروم و از آن‌ها بخواهم که من را دعوت کنند و اگر کم‌کاری داشتم در عرصه بازی دلیلش همین دعوت نشدن به پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی بود.

مجید شاپوری 3

به لطف دوستان و مردم مشکل مسکن من حل شد

این بازیگر در ادامه درباره زندگی شخصی‌اش گفت: هیچ‌وقت ازدواج نکردم و در واقع به نوعی به تنهایی عادت کرده‌ام و به همین زندگی که دارم راضی‌ هستم. در آن 13 سالی که مشغول کار نبودم هیچ شغل دیگری نداشتم و دوستانم برای امرار معاش به من کمک می‌کردند. من عاشق کارم هستم و کار دیگری بلد نیستم و اصلاً علاقه‌ای ندارم که کار دیگری انجام دهم. این هنرمند را خداوند به من داده و خودش هم می‌داند که من چگونه باید با این هنر زندگی‌ام را بگذرانم. من بیشتر شهرستان‌ها برنامه اجرا کرده‌ام. در همه شهرهای خوزستان برنامه اجرا کرده‌ام و سال‌ها پشت سر هم به ارگ بم رفتم و در اصفهان هم برنامه‌های زیادی اجرا کردم.

وی افزود: زمانی که مشکل مسکن داشتم سختی‌های بسیاری را متحمل شدم که خوشبختانه به لطف دوستان و مردم این مشکل حل شد. امروز جامعه ما با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و مردم سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند و از مسئولان انتظار داریم که برای رسیدگی به این مشکلات اقدامات جدی داشته باشند. مسئولان حرف‌های خوبی می‌زنند اما حرف خوب اهمیتی ندارد و عملکرد مناسب است که می‌تواند ما را در گذر از مشکلات کمک کند.

شاپوری در پایان درباره انجمن تقلید صدا گفت: هیچ امیدی به تأسیس این انجمن ندارم و البته چه بهتر که این انجمن تأسیس نشود. امروز افراد زیادی در این عرصه کار می‌کنند اما اکثرشان کپی کار هستند و کاری که انجام می‌دهند متعلق به خودشان نیست و به همین دلیل فکر می‌کنم تأسیس این انجمن هیچ فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز