داریوش باباییان: برخی فیلم‌ها در اکران آنلاین موفق‌تر از اکران در سینماها هستند

۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۵۰۱
داریوش باباییان: برخی فیلم‌ها در اکران آنلاین موفق‌تر از اکران در سینماها هستند
داریوش باباییان با اشاره به اینکه اکران برخی فیلم‌ها برای سینمادارها صرفه اقتصادی ندارد تأکید کرد که بسیاری از فیلم‌ها در اکران آنلاین می‌توانند موفق‌تر باشند.

داریوش باباییان تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: هر فیلم که اکران می‌شود، سینماها متعهد هستند که به مدت دو هفته این آثار را اکران کنند و بعد از دو هفته اگر فیلم نتوانست فروش کافی داشته باشد اکرانش به پایان می‌رسد و اگر از کف فروش بالاتر بود اکران آن تا دو ماه ادامه دارد و همه فیلم‌هایی که اکران می‌شوند در این شرایط به پرده سینماها می‌روند ولی شاید با تعداد بالای فیلم‌ها این شرایط برای برخی آثار سخت شده باشد.

باباییان خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که نمی‌توانند کف فروش را تأمین کنند می‌توانند در سالن‌ها کوچک اکران شوند تا این اکران برای سینمادارها هم صرفه اقتصادی داشته باشد. اکران فیلم‌های ضعیف در گیشه در سالن‌های بزرگ برای سینمادارها به هیچ‌وجه توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل حتی اگر به صورت رسمی فیلم‌ها اکرانشان به پایان نرسد سینماداری حاضر به اکران فیلم نیست.

وی درباره شرایط اکران آنلاین گفت: برخی فیلم‌ها در اکران آنلاین فروش بهتری نسبت به سینماها دارند و بهتر است اکران آنلاین را انتخاب کنند. حتی فیلم‌های موفقی چون «دینامیت» هم در اکران آنلاین فروش قابل قبولی دارند، همین فیلم که 60 میلیارد تومان فروش داشت توانست در اکران آنلاین 20 میلیارد تومان دیگر هم فروش داشته باشد و این نشان می‌دهد که نباید اکران آنلاین را به طور کل رد کرد و اکران در سینماها را تنها گزینه مناسب دانست؛ اما تقریباً همه سینماگران علاقه‌مند به اکران فیلمشان در سینماها هستند.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: مشکل کپی رایت در کشور ما قطعاً به اکران آنلاین آسیب زده است اما به دلیل تحریم‌ها امکان حل این مشکل برای ما وجود ندارد. تنها راه همان ثبت کپی رایت آثار سینمایی است تا صاحبان آثار ایرانی بتوانند در صورت پخش فیلمشان در شبکه‌های ماهواره‌ای و... شکایت کنند و پیگیر حقوق خود باشند.

باباییان در پایان اظهار داشت: قطعاً نمی‌توان اکران آنلاین را نادیده گرفت و امروز یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها است و با آسیب‌شناسی و بررسی برخی مشکلات می‌توان وضعیت بهتری را برای آن متصور شد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز