نخستین پنل همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۶:۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۲۷۲۶
نخستین پنل همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار شد
نخستین پنل همایش سایه روشن ارکستر ملی (برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر) روز گذشته سوم خرداد ماه در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نخستین پنل همایش سایه روشن ارکستر ملی (برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر) روز گذشته سه‌شنبه سوم خرداد ماه با سخنرانی هومان اسعدی، فرشاد توکلی، آروین صداقت‌کیش و محمدرضا فیاض برگزار شد.

در این برنامه که مجری کارشناس آن بابک خضرایی بود درباره تبارشناسی اصطلاح «ملی»، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت‌های آن با حضور محمدرضا فیاض، هومان اسعدی، فرشاد توکلی و آروین صداقت‌کیش گفت‌وگو شد. ساسان فاطمی، فریماه قوام‌صدری، مینا افتاده، علی‌اکبر قربانی، سیامک جهانگیری، فردین خلعتبری، مانی جعفرزاده، شهرام صارمی و کورش متین از جمله حاضران در این برنامه بودند.

ادامه این همایش امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد. براین اساس پنل دوم ساعت 14 با موضوع گفت‌وگو درباره‌ی سازبندی و کارگان (رپرتوار) ارکستر ملی با سخنرانی محمدرضا تفضلی، کیاوش صاحب‌نسق، حسین علیزاده و کورش متین  تشکیل خواهدشد.

همچنین سومین پنل ساعت 17 برگزار می‌شود و طی آن به موضوع  ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده پرداخته می‌شود و سخنران‌های آن مانی جعفرزاده، فردین خلعتبری، علی‌اکبر قربانی و کارن کیهانی هستند.

انتهای پیام //

نظر شما