جشنواره رادیو به ایستگاه پایانی رسید

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۲۳:۴۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۳۰۸۲
جشنواره رادیو به ایستگاه پایانی رسید
برنامه « مستند فرهنگ» اثر « فاطمه محمدیان فر در بخش مستند دفاع مقدس جشنواره مستند رادیویی پژواک برگزیده شد .

به گزارش خبرگزاری برنا، جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مشخص شدن برگزیدگانش و حضورِ مدیران رسانه ملّی در سالن همایش‌های صدا و سیما به ایستگاه پایانی رسید.

مراسم اختتامیه این جشنواره چهارشنبه شب (۴ خردادماه) در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در اعلام برندگان ، جایزه ویژه هیئت داوران نخستین جشنواره مستند رادیویی پژواک به خاطر پرداخت خلاقانه به زندگی سردار شهید نادر مهدوی در مستند فرهنگ به فاطمه محمدیان فر تهیه کننده این برنامه اهدا شد.

گفتنی است در بخش اصلی جشنواره 387 اثر، در بخش مردمی 211 اثر و در بخش مردمی نیز 28 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مستند فرهنگ  که در این جشنواره برگزیده شده است روایتی از نبردها و رشادت های دلاور مردانی چون شهید نادر مهدوی در رویارویی مستقیم با نیروی دریایی ارتش آمریکا در خلیج همیشه فارس در سال های آخر جنگ تحمیلی است .

شهید نادر مهدوی بزرگمردی از بوشهر بود که در عملیات والفجر هشت هرآنچه در توان داشت برای پایداری ایران گذاشت و خوش درخشید. رزمنده‌ای که در عملیات کربلای سه و فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه بعثی‌ها و همچنین عملیات‌های بدر و طریق‌القدس نیز حضوری موثر داشت.

شهید مهدوی در دورانی که کشور  از کمترین امکانات دفاعی برخوردار بود با انهدام نفتکش "اس‌اس بریجتون" که پرچم آمریکا را داشت و توسط چهار ناو جنگی اسکورت و محافظت می‌شد، سکه آمریکایی‌های جنایتکار را در خلیج فارس خُرد کرد.

این جشنواره با هدف احیای ساختار مهجور مستند رادیویی در رادیو از اول آبان‌ماه برگزار شد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز