«عنکبوت مقدس» خنجری بود برسینه باورهای مقدس یک ملت بزرگ و عاشق

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۴۶۹۶
«عنکبوت مقدس» 
خنجری بود برسینه  باورهای مقدس یک ملت بزرگ و عاشق
کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری در بیانیه به نگاه هدف دار جشنواره فیلم کن واکنش داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری در این باره نوشت:

به سینما می رویم تا با هم فیلم ببینیم.با هم بخندیم،با هم گریه کنیم و با هم برای قهرمانهای قصه هایش حرص و جوش بخوریم.مهمترین کار سینما  همین روایت دسته جمعی و البته  واقعی فرهنگ و هنر  است.

مخاطبان جهانی سینما ،شاید هیچ وقت همدیگر را نبینند و حتی زبان هم را ندانند اما بخاطر یک فیلم و قهرمان قصه هایش به یک احساس مشترک دست پیدا می کنند و میهمان خانه فرهنگ ملتی می شوند، به هم احترام می گذارند و برای ارزش های دینی و ملی  هم، کلاه از سر بر می دارند.

آنچه در فیلم «عنکبوت مقدس » اتفاق افتاد،خنجری بود بر سینه باورهای مقدس یک ملت بزرگ و عاشق.

کشتن روح سینما و نادیده گرفتن اعتقادات دینی شیعیان جهان، ماموریت این فیلم سفارشی و غیرهنری بود ! 

  سیاه نمایی بی حد و دروغ پردازی بی حصر، درباره جامعه ی ایران بود !  ساختن تصویری خشن که هیچ بویی از عاطفه و احساس نبرده است . روایتگر مغرض آن اثر بی هنر، کور است و عشق تاریخ زای یک ملت را نادیده گرفته است !

نه به دیده سر و  نه به دیده لنز سیاهش، عشق عمیق  میلیون ها میلیون مسلمان که جان و جهانشان را با نام علی ابن موسی الرضا (ع) گره زده اند ، را ندیده است و گویی توان درک این ارادت و عشق را هم ندارد .

حرمت  این حرم که«همه ی ایران »است بازیچه سیاسی کاری کن و کن زدگان شده است !

این فیلم برای سینما ساخته نشده است که کار سینما نزدیک کردن آدم ها است و نه زیر و رو کردن باور ها! این فیلم یک بیانیه ی تصویری است علیه هر کس که شناسنامه ی ایرانی دارد و تکه کلامش امام رئوف است.

«کانون تهیه کنند گان رسانه های دیداری » ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به رویکرد حیرت انگیز دست اندرکاران جشنواره سیاست زده کن در ستایش  سیانمایی  و دروغ آفرینی ، از  همه ی اصحاب هنر ، در سراسر جهان می خواهد تا برای داشتن سینمایی که به اعتقادات ملی و دینی همه انسان ها احترام بگذارد ،تلاش کنند.

نظر شما