پرهیز از ورود به خانه سست عنکبوت‌

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۲:۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۴۸۷۲
پرهیز از ورود به خانه سست عنکبوت‌
امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در واکنش به حواشی نمایش «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، متن یادداشت امیرحسین شریفی  به شرح زیر است:

خانه عنکبوت، بی بنیاد و سست‌ترین خانه‌ها است

"... وان اوهن البیوت لبیت العنکبوت(سوره عنکبوت/آیه ۴۱)

رفتار برخی مدعیان سوپرانقلابی در حمله به فیلمی به نام عنکبوت مقدس فقط و فقط آب ریختن در گلدان همان‌هایی هست که این فیلم را ساخته و به دنبال مطرح کردن خود هستند.

من فیلم را ندیده‌ام ولی آرای نشریه اسکرین و قرارگیری آن در میان فیلم‌های قعرنشین جشنواره کن، فقط یک معنا دارد و آن هم اینکه باز یک تلفیلم سیاسی‌باز ساخته شده که قصد دارد با موج‌سواری، برای سازندگان اعتبار بخرد.

این روند، روند تازه ای نیست و ورای شبه‌ایرانیانی که در داخل یا خارج مدتهاست به این شیوه ارتزاق می‌کنند تجربه فیلم آرگو پیش روی مان است که از منظر دراماتیک پر از گاف بود و از نظر ساختاری هم اثری معمولی ولی آن قدر سوپرانقلابیون به آن تاختند که فیلم را هل دادند تا اسکار.

موجی که علیه عنکبوت مقدس هم راه افتاده سودش فقط برای سازندگان است که حالا بی صرف هزینه، کلی نامشان سر زبان ها افتاده و با همین حملات، کاسبی شان رونق می‌گیرد تا بروند به سمت اسکار و گلدن گلوب و...

آنها که هزینه های رسانه های ارگانی را صرف حمله به این فیلم می‌کنند حواس‌شان به بازی کردن برای دشمن هست؟ یا ناآگاهانه وارد این بازی شده‌اند؟

اگر آگاهند که چه می‌کنند که وااسفا ولی اگر نمی‌دانند به عنوان تهیه‌کننده‌ای که همواره هوادار احترام و پرهیز از توهین به اعتقادات انسان‌ها از هر نحله‌ای بوده‌ام-و نمونه اش تجربه تولید اشک سرما- از این جماعت خواستارم که بیهوده وارد بازی عنکبوت‌‌بازانی نشوند که بدجوری این حملات را گدایی می‌کنند...

انتهای پیام //

نظر شما