وزیر فرهنگ در مراسم تجلیل از مدیران نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد؛

دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن راه اندازی می شود

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۶:۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۵۰۸۰
دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن راه اندازی می شود
وزیر فرهنگ گفت: دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به زودی راه‌اندازی می شود تا از هم اکنون برای برپایی بهتر دوره های آینده نمایشگاه قرآن متمرکز شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی عصر سه شنبه (دهم خرداد) در  مراسم تجلیل از مدیران بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: نمایشگاه قرآن کریم که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، نشاط معنوی و دینی را در جامعه فراهم کرد.

وی تصریح کرد: استقبال مردمی از نمایشگاه قرآن کریم بیش از حد انتظار بود و بر اساس آمار اعلام شده، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که این امر نشان دهنده علاقه عموم مردم به فعالیت های دینی و اعتقادی است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی که همواره تاکید بر تضعیف باورهای دینی مردم دارند، می توانند نظاره گر استقبال مردمی و پرشور از رویدادهایی چون «نمایشگاه قرآن»، «جشنواره کتابخوانی رضوی» و «سرود سلام فرمانده» باشند.

وزیر فرهنگ در ادامه به حضور پررنگ هنرمندان در نمایشگاه قرآن کریم نیز اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال، شاهد برپایی پرشور غرفه هنرمندان بودیم و به لطف خدای متعال در دوره اخیر همراهی اکثریت جامعه هنری را با سیاست‌های جدید دولت انقلابی و مردمی شاهد هستیم‌.

وی تصریح کرد: درباره برپایی نمایشگاه قرآن قائل به بی نقص بودن نیستیم اما نمایشگاه قرآن در دوره اخیر به حدی در جامعه نشاط ایجاد کرد که شخص رئیس جمهور تأکید کردند نمایشگاه قرآن را حتما در شهرستان‌ها هم برگزار کنیم، از سوی دیگر تجربه موفق نمایشگاه قرآن در دوره اخیر باید بر استس همین رویه ادامه پیدا کند و دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن را در روزهای آینده راه‌اندازی خواهیم کرد تا از همین لحظه به برپایی بهتر نمایشگاه قرآن در دوره های آینده کمک کرده باشیم.

گفتنی است، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ۲۷ فروردین با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و شخصیت های فرهنگی در مصلای حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد و تا ۹ اردیبهشت پذیرای علاقه مندان بود.

نظر شما