صدای اندیشه‌ها درباره حقوق بی‌بشر در آمریکای زیبا!

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۱۲:۲۸:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۱۵۵۷
صدای اندیشه‌ها درباره حقوق بی‌بشر در آمریکای زیبا!
رادیو گفت‌وگو به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی فضایی را برای تضارب آراء و انعکاس صدای نخبگان و اندیشمندان درباره نسبت آمریکا با حقوق بشر فراهم می‌کند.

رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر شبکه رادیویی «گفت‌وگو» در مصاحبه با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ بیان کرد: با توجه به نامگذاری 6 تا 12 تیر به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، رادیو گفت‌وگو طراحی ویژه ای را  برای این هفته برنامه‌ریزی کرده است.

وی اظهار داشت: بدون تردید رادیو گفت‌وگو مطابق با رسالتی که در پیش گرفته، با رویکردی متفاوت و تبیین کننده به این مناسبت خواهد پرداخت. این شبکه رادیویی در این هفته به انعکاس دیدگاه های اندیشمندان، نخبگان و صاحب نظران در زمینه آنچه حقوق بشر آمریکایی خوانده می شود خواهد پرداخت.

مدیر رادیو گفت‌وگو تصریح کرد: این شبکه با طرح محورهای اصلی و اساسی پیرامون رفتارهای ضدبشری آمریکا در عرصه بین الملل همچنین به برخی موضوعات کمتر گفته شده نیز خواهد پرداخت. موضوعاتی چون بهره برداری آمریکا از رسانه ها در نقض حقوق بشر، حق کاپیتولاسیون، جاسوسی آمریکا با اهداف خاص، مفهوم واقعی دموکراسی در آمریکا، تبعیض نژادی در آمریکای امروز، لابی اسلحه در آمریکا و ... در این مناسبت توسط رادیو گفت‌وگو واکاوی خواهد شد.

کوچک‌زاده درباره پخش زنده برنامه گفت‌وگوی سیاسی توضیح داد: این برنامه در قالب میزگرد و با حضور تحلیگران سیاسی در شش برنامه از پنجم تا 12 تیر  از ساعت 17:30 به صورت زنده با  محورهایی چون ؛ نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی پیش زمینه‌ای برای افول آمریکا، نقص حاکمیت دولت‌ها توسط آمریکا و ایجاد بحران‌های منطقه‌ای، تحت فشار قراردادن ملت‌ها با ابزار تحریم توسط کاخ سفید، بهره‌برداری ابزاری دولت آمریکا از نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، بهره‌برداری ضد حقوق بشری آمریکا در عرصه سیاست با ابزار رسانه، پیگیری ابعاد حقوقی اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در محافل بین‌المللی روی آنتن خواهد رفت.

وی افزود: مجله خبری تحلیلی «رویداد» نیز به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی طی سه برنامه زنده از 7 تا 11 تیر ساعت 12 پخش خواهد شد. در این برنامه خبری تحلیلی، که یک بخش 10 دقیقه ای ثابت برای این موضوع دارد، به ترتیب، موضوعات حقوق بشر آمریکایی و ترویج تروریسم دولتی، جایگاه حقوق بشر در پیشبرد اهداف سیاست خارجی آمریکا و سیاست‌های مداخله گرایانه آمریکا در نقاط مختلف جهان بررسی خواهد شد.

کوچک زاده تاکید کرد: برنامه زنده «بدون خط خوردگی» نیز که یکی از قدیمی ترین برنامه های خبری تحلیلی این شبکه است  به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی بخش ثابتی را طراحی کرده که از 7 تیر ساعت 19  به موضوعاتی مثل نقش آمریکا در ترویج و رشد اندیشه‌های تروریستی، دموکراسی در آمریکا از واقعیت تا خیال، لابی اسلحه در آمریکا و گسترش خشونت علیه شهروندان این کشور، تبعیض نژادی علیه رنگین پوستان و سیاه پوستان در کشور مدعی آزادی می پردازد.

مدیر رادیو گفت‌وگو، مجموعه مستندهای رادیویی «آمریکای زیبا» را یکی از ویژه برنامه های این شبکه در هفته حقوق بشر آمریکایی خواند و درباره آن گفت: آمریکای زیبا شامل7 مستند رادیویی است.  که «جنگ ویتنام»، «آمریکا، بی‌اعتنایی در برابر نقض حقوق بشر»، «جاسوسی آمریکا با اهداف خاص»، «الگوی افغانستان در سیاست ضد حقوق بشری آمریکا»، «حق کاپیتولاسیون»، «استفاده از ابزار تحریم» و «آمریکا، تداوم تحریم‌ها و راهبردها» عناوین این مجموعه مستند است.

کوچک زاده تصریح کرد: رسانه امروز باید صدای رسا و زبان گویای حقوق بشر واقعی باشد موضوع مهمی که دستمایه ی بازیگران غربی روابط بین الملل شده به همین دلیل در برنامه ای با نام «حقوق بی بشر» این خط بطلان را روایت کردیم.

وی ادامه داد این برنامه 7 قسمتی در هفته حقوق بشر آمریکایی به روی آنتن می رود و به واکاوی معاهده بین‌المللی منع استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، ایران به عنوان بزرگترین قربانی ترور و ابعاد حقوقی برای استیفای حقوق، حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی و منافقین، اهمیت حقوق بشر اسلامی و نگاهی به جایگزینی آن با حقوق بشر غربی، نظام بین‌الملل و موازین ملی کشور در مواجهه با حقوق بشر غربی می پردازد.

رادیو گفت و گو با تکیه بر رسالت روشنگری و گفتمان سازی توام با دانش و اندیشه و با بهره گیری از ظرفیت جامعه دانشگاهی و نخبگانی در این هفته تلاش دارد، نقش رسانه را به عنوان یکی از ارکان قدرت در دنیای بین الملل پررنگ تر نشان دهد، و روایت گری صحیح از زوایای مختلف انقلاب اسلامی در بحث حقوق بشر انقلابی داشته باشد.

گفتنی است علاقه مندان می توانند این شبکه رادیویی را روی موج fm ردیف 103.5 مگاهرتز و یا کانال 111 رادیو نما هم بر روی گیرنده های دیجیتال  و همچنین برنامه کاربردی ایران صدا روی گوشی‌های تلفن همراه خود دریافت کنند و از طریق سامانه 300001035 و تلفن گویای 27861035 با رادیو گفت و گو در تماس باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز