حذف واسطه با تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان دولتی

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۶:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۷۷۱
حذف واسطه با تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان دولتی
برنامه " تهران 20" چهارم تیرماه، با حضور "عباس گودرزی" نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تشریح طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت پرداخت.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در ابتدای برنامه "عباس گودرزی" با اشاره به آن که بحث ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان دولت در دوره قبل مجلس نیز دنبال می شد، گفت: در دوره دهم مجلس، دولت وقت لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه کرد، در آن لایحه به همه اصلاحات پرداخته شده بود به جز موضوع مهم استخدام. لذا در کمیسیون مشترکی که تشکیل شد بحث استخدام کارکنان به جدیت دنبال شد، اما دولت وقت در اواخر فعالیتش، اصلاحات را بازپس گرفت و به دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری بسنده کرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری با هدف ایجاد یکپارچگی در نظامات اداری کلیه دستگاه های اجرایی و انسجام بخشی در نظامات پرداخت به وجود آمد. قرار بر آن بود که به صورت آزمایشی اجرایی شود تا ایرادات آن برطرف شود، اما متاسفانه در مجلس دهم که دولت وقت لایحه را ارائه داد، بدون هیچ اصلاحی این قانون را دائمی کردند. قانون مدیریت خدمات کشوری مشکلات زیادی دارد مخصوصا در بحث استخدام که البته این تنوع استخدام که حدود 27 نوعِ استخدام را شامل می شود، بستری شده برای عدم نظام هماهنگ پرداخت.

نماینده منتخب لرستان در ادامه گفت: به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس یازدهم طی نشست های مشترک با سازمان اداری استخدامی کشور به توافقاتی تحت عنوان ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت های واسطه تامین نیروی انسانی رسیدیم. شرکت هایی که متاسفانه با هدف بهره کشی از نیروها ایجاد شده اند.

"عباس گودرزی" با اشاره به ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید کرد: شرکت ها  برای کوچک سازی دستگاه های اجرایی، کاهش هزینه و افزایش رضایتمندی احداث شده اند. در واقع این شیوه برگرفته از رویکرد مدیریت دولتی نوین بود که امروز شاهد آن هستیم که این شیوه با شکست مواجه شده است و نیاز به اصلاح دارد.

عضو دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: یکشنبه پنجم تیرماه طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت در صحن مجلس بررسی خواهد شد و امیدواریم که سریع تر مراحل مصوبات آن صورت پذیرد تا نظام استخدامی و پرداخت یکپارچه ای برای کارکنان و نیروهای دولتی ایجاد شود.

همچنین در این برنامه طی ارتباط تلفنی با "حسن محمدحسن‌زاده" مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در خصوص پیگیری بهره‌برداری از زیرگذر مواصلاتی واقع در اتوبان شهید باقری گفتگو شد.

"حسن محمدحسن‌زاده" توضیح داد: شهرداری تهران هم برای راه اندازی این زیرگذر لحظه شماری می کند. اولین جلسه اجرایی مذاکرات برای بازگشایی این محدوده در سال 1389 انجام گرفته بود. از آن موقع تا کنون به دلیل آن که زمین در مالکیت بیمه دانا و در تصرف ارتش است، مشکلاتی را به همراه داشت، که طی 8 ماه اخیر توانستیم دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیک کنیم. در این میان نیز توافقاتی مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و بیمه دانا شکل گرفت و قرار بر آن شد که از هفته آینده عملیات اجرایی شمال اتوبان شهید باقری آغاز شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز