گرامیداشت روز قوه قضائیه در رادیو ایران

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۰۸:۰۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۴۴۴۳
گرامیداشت روز قوه قضائیه در رادیو ایران
برنامه «ایران امروز» سه شنبه هفتم تیرماه، همزمان مصادف با سالروز شهادت آیت الله بهشتی از اهمیت و رسالت قوه قضائیه می گوید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ قوه قضاییه به عنوان یکی از قوای سه گانه حاکم در جمهوری اسلامی ایران است که برای اعمال وظایف و اختیارات خود از ساختار خاصی برخوردار بوده و مسئولیت های مختلفی را نیز بر عهده دارد.

عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه «ایران امروز» سه شنبه هفتم تیر ماه بیان کرد: جهت ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله  دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که در هفتم تیرماه 1360 بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت شهید رسید، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه ، مبنی بر نامگذاری هفته اوّل تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه ، این پیشنهاد در تاریخ 27/4/1373 در شورای فرهنگی عمومی مطرح شد و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در برنامه «ایران امروز» سه شنبه هفتم تیرمیزبان محمود براتی نیا، عضو کمیسیون حقوقی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خواهیم شد و پیرامون انتظارات مردم از این قوه و وظایف قوه قضائئیه گفت و گو خواهیم کرد

گفتنی است «ایران امروز» سه شنبه هفتم تیر به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری و با اجرای امیر حسین راسخ ساعت 11:40 از رادیو ایران پخش می شود. 

انتهای پیام//

نظر شما