اخبار و چهره‌های فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

رضا عطاران رکورد توقیف زد/ سام درخشانی تئاتری شد/ کمند امیرسلیمانی جایگزین زهره فکور صبور/ پیمان معادی خودش را تبرئه کرد/ نوید محمدزاده نقره داغ شد/ علیرضا قربانی در خراسان رضوی کنسرت گذاشت

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۶:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۷۴۵
رضا عطاران رکورد توقیف زد/ سام درخشانی تئاتری شد/ کمند امیرسلیمانی جایگزین زهره فکور صبور/ پیمان معادی خودش را تبرئه کرد/ نوید محمدزاده نقره داغ شد/ علیرضا قربانی در خراسان رضوی کنسرت گذاشت
در هفته‌ی گذشته اتفاقات عجیب و غریبی برای ستاره‌های سینمای ایران رخ داد که بسیار پر سر وصدا بود. از توقیف دو فیلم رضا عطاران گرفته تا توقیف نمایش نوید محمدزاده و البته مصاحبه‌ی پیمان معادی با کیوان کثیریان که نقل قول‌های بسیاری را با خود به همراه داشت.

جابه جایی هفته؛ کمند امیرسلیمانی، زهره فکور صبور

کمند امیرسلیمانی جایگزین زهره فکورصبور در سریال «بی‌همگان» کاری از گروه فیلم و شبکه سه سیما شد.

مهران مهام در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: کمند امیرسلیمانی با لطف و بزرگواری پیشنهاد ما را برای بازی در سریال «بی‌همگان» به جای مرحومه زهره فکورصبور که سال گذشته او را از دست دادیم  پذیرفت.

تهیه‌کننده سریال «بی‌همگان» افزود هم اکنون هفتاد در صد تصویربرداری سریال به پایان رسیده و کار تصویربرداری در لوکشین شهرک نفت و سوهانک ادامه دارد.

زهره فکور صبور در حالیکه مشغول بازی در سریال بی همگان بود اسفندماه سال گذشته به طور ناگهانی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

خبرگزاری برنا برای این هنرمند فقید آرزوی آرامش دارد.

توقیفی هفته؛ رضا عطاران

رضا+عطاران

هفته‌ی گذشته باز هم خبر از یک توقیف دیگر رسانه‌ای شد. این بار فیلم سینمایی «روشن» با بازی رضا عطاران توقیف شد.

فیلمی که کارگردانی آن را روح‌الله حجازی بر عهده داشته و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای عطاران به ارمغان آورده است نیز توقیف شد تا رضا عطاران با شیشلیک و روشن صاحب رکوردی در توقیف شود..

قابل  توجه است که پیش از این هم «شیشلیک» ساخته محمد حسین مهدویان وارد فهرست توقیفی‌ها شده است.

مصاحبه هفته؛ پیمان معادی

هفته‌ی گذشته پیمان معادی در ابتدای گفت‌وگو در رابطه با حواشی نوید محمدزاده و فرشته حسینی اشاره کرد: «ترجیح می‌دهم درباره این اتفاق صحبت نکنم چون کاملا شخصی بود و به نظرم بهتر است که خود نوید درباره‌اش صحبت کند.»

او در خصوص فیلم «برادران لیلا» گفت: این فیلم بسیار پرهزینه بود و ساختش نزدیک به پنج ماه طول کشید. فیلمی است که از همه‌جای آن مشخص است که برایش هزینه زیادی شده است. عوامل گرانی در این کار حضور داشتند که جزو بهترین‌ها بودند.

پیمان معادی درباره همدردی عوامل «برادران لیلا» با حادثه متروپل آبادان در فرش قرمز و نشست خبری این فیلم در جشنواره کن گفت: «من شریک غم مردم آبادان هستم. امیدوارم حد یک هنرمند را در حد یک چپست و استوری پایین نیاورند و درخواست بیشتری از من داشته باشند. ما آن زمان از حجم اتفاقی که در آبادان افتاده بود خبردار نبودیم. همان لحظه که فهمیدیم اولین کسی بودم که هرچه استوری داشتم پاک کردم و پروفایل مشکی گذاشتم. متاسفانه ما در زمان  و مکان بدی بودیم. باور کنید که اگر این اتفاق دو روز زودتر افتاده بود هیچکداممان حتی در جشنواره کن شرکت نمی‌کردیم. سعید روستایی گفت اگر جایزه‌ای بگیرم قطعا آن را به آبادان تقدیم می‌کنم.»

او ادامه داد: «کاش به ما زودتر اطلاع می‌دادند. کاش یکی کنار بود که این موضوع را حتی تلفنی به ما بگوید اما هیچکس نبود.»

کارگردان «بمب یک عاشقانه» تاکید کرد: «هنوز نمی‌دانم در جشنواره‌های خارجی آیا باید درباره تحریم‌ها صحبت کنم یا نه؟ معلوم است که معتقدم تحریم‌ها فشار زیادی به مردم آورده است. جشنواره‌ها سال‌هاست که برای من اهمیتی ندارند. حتی همین جشنواره کن هم دوست ندارم که بروم اما طبق قوانین برای تبلیغات فیلم مجبوریم که در کنار فیلم‌هایمان باشیم.»

معادی در رابطه با عدم حضور فرهاد اصلانی در جشنواره کن گفت: «از جزئیات این ماجرا خبر ندارم اما دلیلش این بود که ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی نمی‌توانستند در کنار یکدیگر حضور داشته باشند. در درجه یک بودن (بازیگری) فرهاد اصلانی شکی نیست اما کاش از ابتدا شاهد شنیدن چنین روایت‌هایی نبودیم.»

معادی درباره جنبش «می‌تو» گفت: به نظرم اتفاق خوبی است. افرادی که در این راه هستند مسیری سختی را طی می‌کنند. وقتی درباره قضیه آبادان به ما حمله شد بسیار ناراحت شدیم، وقتی فکر میکنم می‌بینم این نسبت به هجمه‌هایی که به این خانم‌ها وارد می‌شود و آن‌ها را اذیت می‌کنند و تحت فشار وارد می‌گذارند هیچ‌چیزی نیست.

بازیگر «درخت گردو» با اشاره به پیشنهاد برای بازی در فیلم «عنکبوت مقدس» نیز گفت: «چندین بار به من برای حضور در «عنکبوت مقدس» پیشنهاد دادند اما حتی وقتی قرار بود در ایران هم بسازند قبول نکردم و ترجیح می‌دهم به هیچ وجه فیلم‌های ایدئولوژیک را کار نکنم. البته که فیلم «عنکبوت مقدس» هم بسیار دم‌دستی و ساده بود اما می‌دانستم که به جشنواره راه پیدا خواهد کرد. در جشنواره‌هایی مثل کن و اسکار از روی سیاست هم جوایزی به فیلم‌ها می‌دهند. «عنکبوت مقدس» بسیار نزدیک به کار ابراهیم ایرج‌زاده است اما در کل هردوی این کارها شبیه به مستند بهارزاده هستند. اگر صحبت‌هایی که درباره این فیلم می‌شود درست باشد هرگز این کار را نگاه نمی‌کنم و معتقدم که هیچکس حق بی‌احترامی به عقاید مردم را ندارد. »

او در پایان برای چندمین بار از مردم معذرت خواهی کرد و گفت: «مردم حق دارند از ما ناراحت باشند. من متاسفم که مردم ایران را ناراحت کردم و به شخصه از تمامی مردم عذرخواهی می‌کنم.»

نقره داغ هفته؛ نوید محمدزاده

هفته‌ی گذشته فروش بلیت نمایش «شب شک» پس از ۲۶ اجرا در تالار مولوی و ۴۰ اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد، پس از اولین اجرا در دور جدید، از سایت تیوال حذف شد و این نمایش امشب هم اجرا نخواهد داشت.

این نمایش از جمله آثار برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که از روز پنجشنبه ۲۳ دی تا ۱۴ بهمن ماه در تالار مولوی و از ۱۴ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت.

بازیگران این نمایش عبارتند از نیما شکیبایی، محمدحسین خادمی و امیرحسین بریمانی.

اتفاق ویژه هفته؛ کنسرت علیرضا قربانی

علیرضا قربانی خواننده پروژه «با من بخوان» که در ابتدا به مدت ۴۵ شب در تهران روی صحنه رفت، حالا بعد از پاندمی کرونا در شهرهای مختلف کشور اجرا می‌کند و نکته جالب اینکه او ۱۲ و ۱۳ تیرماه در شهر سبزوار روی صحنه می رود.

یاغی هفته؛ شهربانو منصوریان

شهربانو منصوریان، قهرمان ووشوکار ایران در واکنش به سریال «یاغی» ساخته‌ی محمد کارت در فضای مجازی‌اش نوشت: «واسه مسابقه استانی کسی هتل نمی‌رفت. برای قهرمانی استان گاهی حکم و مدال هم نمیدن چه برسه به خونه در بست! قهرمان جهانم که بشی یه شاهی نمیندازن جلوت(بنظرم این سریال زیادی تخیلیه)»

او در ادامه اضافه کرد: «اینجا ایران و تو فقط توی فیلما می‌بینی یکی محض رضای خدا و به خاطر نرسیدن به آرزوهای کودکیش ازت حمایت میکنه. اینجا اسپانسری معنی دیگه‌ای داره و گربه محض رضای خدا موش نمی‌گیره.»

او خطاب به علی شادمان نوشت: «تو فقط داری این نقش را بازی می‌کنی. ما این نقش رو زندگی کردیم اونم بدونه بهمن خان و طلا خانم در عوض تا دلت بخاد اسی قلک!»

بازگشت هفته؛ سام درخشانی به صحنه تئاتر

کیومرث مرادی تئاتر جدید خود با نام «مانش» را با ترکیبی متفاوت، متشکل از مهدی حسینی‌نیا، نازنین کریمی و سام درخشانی روی صحنه می‌برد.

تئاتر «مانش» به کارگردانی کیومرث مرادی به زودی روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش با ترکیب بازیگرانی چون مهدی‌حسینی نیا، نازنین کریمی و سام درخشانی روی صحنه می‌رود.

مرادی برای نخستین بار با این بازیگران همکاری می‌کند تا با ترکیبی متفاوت تازه‌ترین اثر خود را برای اجرا آماده کند.

تئاتر«مانش» براساس نمایشنامه «اهالی کاله» نوشته پیام لاریان برای اجرا آماده شده و قرار است از نیمه تیرماه در پردیس تئاتر«شهرزاد» روی صحنه برود.

مدیر هفته؛ محمد مهدی عسگرپور

اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران در جلسه روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ با اکثریت آراء، محمدمهدی عسگرپور تهیه‌کننده و کارگردان سینما را به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب کردند.

در متن پیام شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی انتخاب محمدمهدی عسگرپور آمده است:

به نام خدا

«شورای عالی خانه هنرمندان ایران در جلسه مورخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ و متعاقب افزون بر دو ماه بررسی، رایزنی، تبادل نظر، و برگزاری جلسات مصاحبه با نامزدهای متعدد و استماع سوابق، برنامه‌ها و نقطه‌نظرات ایشان، سرانجام و با اکثریت مطلق آراء، آقای محمدمهدی عسگرپور را برای مدت دو سال به مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران برگزید.

شورای عالی خانه هنرمندان ایران ضمن قدرشناسی از زحمات آقای مجید رجبی معمار مدیرعامل پیشین، و سپاسگزاری از مساعی آقای حمیدرضا نوربخش سرپرست موقت خانه هنرمندان ایران، آرزومند توفیق روزافزون مدیرعامل منتخب خانه است.»

محمدمهدی عسگرپور پیش از این ریاست هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما، قائم مقام مدیر شبکه ۲ سیما؛ مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ سیما؛ معاونت واحد جنگ بنیاد سینمایی فارابی؛ عضو بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی از دوره تأسیس بنیاد، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دبیر اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، دبیر جشن بزرگ سینمای ایران در دوره نهم؛ دبیر بین‌المللی فیلم فجر در دوره‌های ۲۰ و ۲۱، دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در دوره‌های ۱۷ و ۱۸، نایب رییس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم (FIAPF) و مدرس کارگردانی دانشگاه صداوسیما را در سوابق  مسئولیت‌های خود داشته است.

گفتنی است بعد از استعفای مجید رجبی معمار در اسفند ۱۴۰۰ از مدیرعامل سابق خانه هنرمندان ایران، حمیدرضا نوربخش از اعضای شورای عالی، سرپرستی این مجموعه فرهنگی هنری را برعهده داشت.

دسته گل هفته؛ همایون شجریان

هفته‌ی گذشته در حاشیه کنسرت همایون شجریان ویدئویی در فضای منتشر شد که در آن همایون شجریان دسته گلی که هوادارانش برایش آورده بودند را به سحر دولتشاهی اهدا کرد.

 
انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز