یادداشت هفته؛

سریال‌های تلویزیونی بهتر از شبکه نمایش خانگی می‌شود؟

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۷۵۶
سریال‌های تلویزیونی بهتر از شبکه نمایش خانگی می‌شود؟
یادداشت؛ «مجتبی احمدی» ؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر؛ خبرگزاری برنا

هنوز رسانه ملی پرمخاطب ترین و معتمد ترین رسانه موجود است و بدیهی است که برای رقابت هنوز سنگ معیار بسیاری از مدیوم های مختلف قرار می گیرد . 

اگرچه این روزها شبکه نمایش خانگی با یکی دو سریال در اوج به سر می برد و حجم رضایت مخاطب از این دو مجموعه در حدی است که می توان حدس زد اعتماد میان مخاطب و شبکه نمایش خانگی عمق و قوت بسیاری به خود گرفته است اما فراموش نکنیم که کماکان تلویزیون جایگاه همیشگی خودش را دارد و سریال خوب در تلویزیون به سرعت مخاطبش را پیدا می کند. 

با تغییر و تحولات اخیر سازمان صدا و سیما و نگاه نو و متفاوت به حوزه سریال سازی قابل حدس است که درام روی کاغذ جایگاه مهمی برای مدیران جوان روی کار آمده دارد و این یعنی می توان امیدوار بود که در آینده سریال های تلویزیونی با اقبال مخاطب روبرو می شوند . 

 

افت شبکه نمایش خانگی 

خیلی ها فکر می کنند شبکه نمایش خانگی با شیب منطقی رو به صعود است اما کارشناسان و صاحب نظران در حوزه سریال سازی والبته بیزینس معتقدند این بازار کم کم رو به افول است و بسیاری از افرادی که علاقمند بودند در این فاز سرمایه گذاری کنند کم کم موقعیت فعالیت اقتصادی  شان را تغییر خواهند داد و باز همگان پای رسانه ملی می نشینند و سریال خوب طلب می کنند. 

یکی از نکات مهم در موفقیت برخی آثار در شبکه نمایش خانگی به جسارتی برمی گردد که صاحبان اثر به کارگردانان دادند و نیاز است این جسارت به کارگردانان جوان و با انگیزه در رسانه ملی نیز داده شود .

حالا که این اعتماد به مدیران جدید تلویزیون رخ داده است و جوان گرایی و جسارت از بالا به بدنه مدیریتی تلویزیون منتقل شده است باید مدیران تلویزیون نیز برای سپردن سکان ساخت آثار قوی به جوانان نگاهی خریدارانه تر داشته باشند. 

از سوی دیگر تلویزیون با توجه به حجم وسیع مخاطبش از اقشار مختلف و گروه های سنی متفاوت به این نکته باید توجه ویژه داشته باشد که ملی بودنش بسیار مهمتر از آن است که به برخی سلیقه های مندرس رضایت دهند و تماشاگر انبوه را فراموش کنند. 

الف: رنگ آمیزی در ژانر 

ب: رنگ آمیزی در نگاه و انتخاب فیلمساز 

ج: سپردن سکان فیلمنامه نویسی به جوان تر ها 

و تغییر ترکیب ثابت گذشته که موقعیت را برای خودشان در هر شرایطی مناسب می دانند و بی انگیزگی در آثارشان مشهود است. 

شنیده می شود مدیران جدید سازمان تصمیم دارند با نگاهی جدی تر به کارگروه فیلمنامه ها قبل از تصویب از ساخت آثاری که روی کاغذ بازنده به نظر می رسند خودداری کرده و با نگاهی چند فکری و نو موقعیت را برای بازگرداندن مخاطب از دست رفته به خصوص در عرصه هنرهای نمایشی مهیا نمایند. 

فراموش نکنیم تلویزیون برای برگشتن به شرایط عالی باید روی آیتم مهم سریال سازی نگاه جدی تر داشته باشد و به جای نگاه رقابت گونه به مدیوم های دیگر سعی بر این داشته باشد که در ساخت آثار ماندگار پاشنه رقابت را وربکشد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز