گزارش هفته؛

شبکه نمایش خانگی یاغی پر رونق این روزها

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۷:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۱۷۰
شبکه نمایش خانگی یاغی پر رونق  این روزها
شبکه نمایش خانگی با هر هدفی امروز فعالیت کند می تواند رقیبی جدی برای مدیوم های دیگر نمایشی باشد و هرگاه کار به دست کاردان بیفتد حتی می تواند در حوزه ساخت آثار نمایشی به الگو سازی دست پیدا کند.اما نکته ای که شاید عامل نگرانی خیلی ها باشد این است که چگونه می توانیم این قاب جذاب را در اوج نگه داریم و نگاه بیزینسی کار را به نا کجا آباد نبرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا شبکه نمایش خانگی با سریال هایی چون یاغی ، جیران، خسوف و... یک اتفاق ویژه در چند ماه اخیر بوده است و بررسی ها نشان می دهد  در این شرایط مخاطب با اعتمادی بیش از همیشه پیگیر آثار در این فضاست.

اینکه تلویزیون نتوانسته مخاطبش را حفظ کند و او حاضر است برای دیدن کار خوب دست به جیب شود نشانه ایی است که از دو زاویه می توان به آن پرداخت ؛

اول اینکه  سریال ایرانی کماکان پر طرفدار است!

دوم اینکه سریال جذاب در هر رسانه ای دیده می شود ...

اما خانواده ی فیلم وسریال در این باره چه می گویند؛

مسعور ردایی:مدیران شبکه نمایش خانگی نگاه اقتصادی به تولیدات نمایشی دارند !

مسعود ردایی

مسعود ردایی تهیه کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری اش سریال عالیجناب،فیلم مالاریا و.. را دارد  در خصوص اینکه آیا حضور خواننده های مطرح کشور کمکی به موفقیت فیلم ها و سریال ها می کندبه خبرنگار برنا  گفت: این رویه ای است که در دو سال گذشته بیشتر شده است و به دلیل اینکه این خوانندگان محبوبیتی در بین مردم دارند می تواند مخاطب را تشویق به دیدن فیلم و سریال هایی که بازی کرده اند کند اما در ادامه وقتی سریال دیده می شود مخاطبان متوجه می شوند که در ساختار اثر تاثیر عجیب و غریبی ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا حضور این خوانندگان به لحاظ کیفی به آثار آسیب نمی زند گفت: اگر بخواهیم هنری فکر کنیم حتما آسیب می زنند چون به هر حال وقتی یک فیلم و یا سریالی ساخته می شود باید از افرادی استفاده بشود که بتوانند از عهده نقش بر بیایند که اغلب این افراد باتوجه به اینکه تخصصشان در هنر دیگری است در زمینه ایفای نقش شاید آنچنان مانند خوانندگی حرفه ای اصلیشان است موفق نباشند.

ردایی در پاسخ به این پرسش که آیا این ورود این خوانندگان به عرصه بازیگری جای دیگر بازیگران را گرفته است گفت: قاعدتا در اکثر فیلم ها این خوانندگان نقش هایشان اصلی نیست اما اگر در نقش های اصلی هستند قطعا اثر دچار مشکل خواهد شد به این دلیل که نقش اصلی از اهمیت ویژه در بازیگری برخوردار است و بازیگر باید بتواند از عهده آن بربیاید.

این تهیه کننده درباره موفق بودن این خوانندگان در عرصه بازیگری و ادامه دار بودن حضور آنها در این عرصه گفت: من در مورد هیچکدامشان اظهار نظر نمیکنم و برای همه آنها در زمینه خوانندگی آرزوی موفقیت می کنم.

ردایی در پایان در خصوص اینکه آیا حضور این خوانندگان در سریال ها خواسته مدیران شبکه نمایش خانگی است گفت: بله به هر حال آنها به لحاظ اقتصادی به این مسئله نگاه می کنند و فکر میکنم در این شرایطی که وجود دارد فیلم و سریال ها به خصوص سریال ها باید فروش بیشتری داشته باشد و حضور این افراد می تواند کمک کند از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسب تری داشته باشد.

قربان محمدپور: تلویزیون امروز رقبایی جدی دارد/ وزارت فرهنگ  نظارت خوبی بر شبکه نمایش خانگی داشت

میر علاییقربان محمدپور کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تلویزیون امروز رقبایی جدی دارد و وقتی رئیس صداوسیما هم به ریزش مخاطب در رسانه ملی تأکید دارد مشخص است که این رسانه استحقاق مدیریت بر رسانه شبکه نمایش خانگی را ندارد.

محمدپور تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت و مدیریتی خوبی بر شبکه نمایش خانگی داشت و شاهد رشد آن بودیم که به نظر به دلیل مشکلات و اختلافات سیاسی که به نوعی می‌توان آن را یک اختلاف جناحی بین مجلس و دولت قبلی دانست، نظارت بر شبکه نمایش خانگی به رسانه ملی واگذار شد و حالا که دیگر آن اختلاف وجود ندارد و مجلس و دولت در تعامل هستند می‌توان شبکه نمایش خانگی را به وزارت ارشاد برگرداند.

وی افزود: در چند ماه اخیر نیز مجوزی صادر نشده و عملاً شبکه نمایش خانگی به سمت رکود پیش می‌رود. در همه جای دنیا تلاش و برنامه‌ریزی بر این اساس است که مجوز گرفتن برای هنرمندان و فیلمسازان آسان‌تر شود ولی در کشور ما این روند به شکل معکوس در جریان است و هر روز گره‌های بیشتری بر سر راه هنرمندان برای دریافت مجوز ایجاد می‌شود.

این کارگردان در ادامه گفت: زمانی که ارائه مجوز شبکه نمایش خانگی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود وضعیت بهتری در این رسانه شاهد بودیم و اهالی سینما نیز از وضعیت رضایت داشتند و مخاطبان نیز از سریال‌‌های شبکه نمایش خانگی استقبال می‌کردند؛ اگر برای مسئولان رضایت مردم و سینماگران اهمیت دارد باید این موضوع را جدی گرفته و به آن رسیدگی کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «سلام بمبئی» تأکید کرد: چندی پیش بیش از سه هزار هنرمند درخواست کردند که شبکه نمایش خانگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگردد اما هیچ توجهی به این درخواست نشد و اگر مسئولان به نظر مردم و هنرمندان اهمیت می‌دهند، باید هر چه زودتر برای این مسئله مهم اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی بر عهده وزارت ارشاد بود و باید این روند ادامه پیدا می‌کرد و اقدام عجیبی که در جهت نظارت بر این شبکه  صورت گرفت بی احترامی به مخاطبان و اهالی سینما است.

انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز