وزیر فرهنگ: دولت به خدمتگزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار می‌کند

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۶:۴۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۵۷۵۹
وزیر فرهنگ: دولت به خدمتگزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار می‌کند
وزیر فرهنگ در دوره معرفتی طرح‌ ولایت که عصر امروز در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: نهضت امام(ره) بدون لکنت و با صراحت با جریان‌های تحجر، غرب‌زدگی و روشنفکری مرزبندی دارد و این نهضت همزمان با استعمار خارجی و استبداد داخلی مقابله می‌کرد زیرا اصول نهضت، صریح و شفاف بود.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: مکتب امام خمینی (ره) به نحوی بود که ایشان بدون تامل با غرب زدگی و تحجر مبارزه کردند و با روشنفکری، جریان نو اندیش دینی و غرب زده را از یکدیگر جدا کردند.
 
وی ادامه داد: جریان مبارزه با غرب زدگی با همراهی بزرگانی چون آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی، آیت الله مصباح یزدی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همراهی و مرزبانی و در دهه های مختلف علاوه بر چیرگی بر دسیسه ها و جریان های مریض ضد انقلاب، سبب صیانت از اندیشه های ولایت نیز شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله مصباح یزدی که طرح ولایت با رهنمودهای این عالم ربانی بنیان گذاشته شد به همت جوانان دلسوز موفق به معرفی فرهنگ ناب اسلام و مبارزه با اندیشه های باطل و انحرافی شد و ثمرات آن، انقلاب اسلامی را از گزند جریان های انحرافی حفظ کرد.
 
رئیس شورای هنر با بیان این که طرح ولایت در دهه های اخیر نقش مهمی در ارتقای پایه های فکری و معرفتی جوانان داشته است تاکید کرد: طرح ولایت اکنون پس از گذشت ۲ دهه از آغاز به کار آن، به خط مشی  بصیرت افزایی و معرفی صحیح نهضت انقلاب تبدیل شده و می تواند در آینده مسیر انقلاب اسلامی را از گزندهای احتمالی مصون دارد.
 
گفتنی است، بیست و هفتمین دوره طرح ولایت ویژه معلمان، فعالان هنری و رسانه ای، فعالان فرهنگی و کارشناسان فرهنگی نهادها و دستگاه های مختلف، تابستان ۱۴۰۱ به صورت کشوری و به همت استادان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با هدف رشد و ارتقای مبانی معرفتی و آشنایی فراگیران در مشهد مقدس برگزار می شود.
 
یادآور می شود، مرحوم  آیت الله مصباح یزدی سال ۱۳۷۵ طرح ولایت را طراحی کردند.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما