هادی حجازی‌فر از دلبری عروسک‌ها می‌گوید!

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۳۸۱
هادی حجازی‌فر از دلبری عروسک‌ها می‌گوید!
«هادی حجازی‌فر» این روزها جدا از کارنامه‌ی درخشانش در عرصه‌ی بازیگری به عنوان خالق اثر ماندگار «موقعیت مهدی» با درخششی که در جشنواره فیلم فجر داشت و تقدیر و تشکری که ارگان‌های مختلف بابت این اثر درخشان ملی از او داشتند به یکباره در کارنامه‌ی تاریخ سینمای ما صاحب جایگاهی قابل اعتبار شد. او که بارها ثابت کرده است در ژانرهای مختلف توانمندی‌های بسیاری در مقام بازیگر دارد به عنوان دبیر جشنواره تئاتر عروسکی حالا به خاستگاه همیشگی‌اش(تئاتر) ادای دین می‌کند.

هادی حجازی‌فر بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران در پاسخ به  خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا و این  سوال که چرا در برنامه‌های تلویزیونی آثار موفق و کاراکترهای برندی را تولید می‌کنیم اما در عرصه‌ی نمایش‌های عروسکی آنقدر که باید موفق عمل نکرده‌ایم گفت: طبعا مدیوم تلویزیون مدیوم گسترده‌تری است و با عامه‌ی مردم ارتباط دارد اما در کل باید امکان اجرا برای کارهای عروسکی وجود داشته باشد که متاسفانه خیلی ندارد. این واقعیتی است که عروسک کابوس‌‌ها را تبدیل به رویا می‌کند. اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که مخاطبین عروسک فقط کودکان نیستند بلکه خانواده‌ها هستند به همین دلیل است که نسلی به حیاتش ادامه می‌دهد. ما در تلاشیم که برای جشنواره هم این پایه را ایجاد کنیم و کارهای خوبی برای اجرا داشته باشیم. البته این را هم بگویم که بخش عمده‌ای از کار ما به بعد از جشنواره و حمایت از کارهای خوب اختصاص خواهد داشت.

او با اشاره به سابقه‌ای که کشور ما در بحث عروسک دارد و در نظر گرفتن سالنی مجزا برای اجراهای نمایش‌های عروسکی اضافه کرد: در حال رایزنی با مدیران مرکز و معاونت هنری هستیم برای اینکه بتوانیم یک سالن از مجموعه‌ی تئاترشهر را به کمک برادرم آقای طاهری به نمایش عروسکی اختصاص بدهیم. هدف و امیدم این است که در این جشنواره به صاحبان سالن‌ها و مدیران جشنواره ثابت کنیم که نمایش عروسکی این پتانسیل‌ را دارد.

حجازی‌فر در خصوص استفاده از پتانسیل نمایش‌های عروسکی و عروسک‌ها برای نقدهای اجتماعی گفت: در بحث مدیا عروسک فرق می‌کند. عروسک‌هایی که اجرا می‌روند در سالن‌های نمایشی بیشتر به زیباشناسی ما چه در مقام کودک چه بزرگسال اضافه می‌کنند. من فکر می‌کنم که این چیزی کم از نقد اجتماعی ندار‌د هرچند در دل خودش این موضوعات را هم دارد و اینطور نیست که در یک جهان انتزاعی زندگی کنند.

او ادامه داد: در سه چهار سال اخیر به دلیل کرونا وقفه‌ی بدی در بحث تولید نمایش‌های عروسکی داشته‌ایم. طبیعتا وقتی تولید وجود داشته باشد مخاطبین گونه‌های مختلف هم به وجود می‌آید و آن چیزی که شما به آن اشاره کردید می‌تواند زیر چتر حمایتی و پوششی کارهای عروسکی در بیاید.‌

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز