تابستان داغ با «یار مهربان» در روستای «بالا جاده»/ ۲۵۰ کتاب از فرهنگسرای اندیشه به گلستان رفت

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۰۱:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۱۵۴
تابستان داغ با «یار مهربان» در روستای «بالا جاده»/ ۲۵۰ کتاب از فرهنگسرای اندیشه به گلستان رفت
پایگاه نذر و اهدای کتاب فرهنگسرای اندیشه در ادامه فعالیت خود، ۲۵۰ کتاب اهدایی خیرین را به روستای بالا جاده استان گلستان ارسال کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ پایگاه نذر و اهدای کتاب فرهنگسرای اندیشه با هدف نشر حداکثری کتاب در بین عموم مردم و رساندن «یار مهربان» به کتابخانه‌های مناطق محروم و تجهیز آنان به همت فرهنگسرای اندیشه راه‌اندازی شده است. فراخوان این طرح از سال ۱۳۹۹ منتشر و در آن از خیرین محترم دعوت شد تا در این امر خداپسندانه شرکت کنند. 

از بدو تاسیس این پایگاه تاکنون، ۷ مرحله اهدای کتاب صورت گرفته و مجموعاً بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب اهدا شده است. در جدیدترین فراخوان این طرح در تابستان ۱۴۰۱، به همت شهروندان و با مشارکت خیرین، ، حدود ۲۵۰ جلد کتاب جمع‌آوری شده است که به کتابخانه روستایی«فرهنگ» در روستای «بالاجاده» از توابع استان گلستان، شهرستان کردکوی اهدا می‌شود. 

عمده این کتابها در زمینه‌های موضوعی به ویژه کودک ونوجوان، ادبیات، روانشناسی، سرگذشت‌نامه و ... است. 

به اطلاع می‌رساند در مرحله اول طرح اهدای کتاب که در فصل بهار برگزار شد، ۳۲۳ جلد کتاب اهدایی خیرین در رده سنی دوره دوم ابتدایی (مقطع چهارم تا ششم ابتدایی» به روستای «الوان» واقع در شهرستان کرخه ارسال شد. هم‌چنین در مرحله دوم، ۳۰۰ جلد کتاب دیگر نیز تقدیم دانش‌آموزان روستای «آلارد» از توابع شهرستان رباط کریم شد.  

براساس این گزارش، پایگاه نذر و اهدای کتاب به فعالیت خود برای جمع‌آوری منابع و تجهیز کتابخانه‌های سراسر کشور ادامه خواهد داد. براساس فراخوان این طرح، از عموم مردم و اهالی فکر و اندیشه دعوت می‌شود تا آثاری که دیگر نیازی به آنها نداشته را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهدا کنند تا در اختیار کتابخانه اندیشه قرار گیرد. این آثار دسته‌بندی شده و به کتابخانه‌های مناطق محروم، مدارس و دانش‌آموزان سراسر کشور اهدا می‌شود تا برای تجهیز کتابخانه‌های این مناطق مورد استفاده قرار گیرد. 

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز