اعطای گواهینامه درجه یک هنری در رشته «شعر» به یوسفعلی میرشکاک

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۱۸۹
اعطای گواهینامه درجه یک هنری در رشته «شعر» به یوسفعلی میرشکاک
یوسفعلی میرشکاک شاعر و نویسنده پیشکسوت کشورمان گواهینامه درجه یک هنری را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛  در مراسم اهدای این درجه هنری که به مناسبت روز قلم در محل منزل استاد یوسفعلی میرشکاک صورت گرفت؛ این استاد مسلم شعر معاصر کشورمان طی سخنانی با قدردانی از اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر در حمایت از هنرمندان و اهل قلم گفت: توجه به اصحاب فرهنگ و هنر بویژه در استان های محروم ضروری است و باید از ظرفیت هنرمندان برای بهبود ساختار فرهنگی کشور بهره کافی گرفته شود.
 
یوسفعلی میرشکاک همچنین در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت هنرمندان برای بهبود ساختار فرهنگی کشور، گفت: در زمان کودکی ام، پدرم همواره شاهنامه می خواند و من نیز در کودکی می توانستم شاهنامه را  بخوانم. 
 
وی افزود: آموزش ادبیات فارسی از سنین کودکی و بدو شکل گیری شخصیت کودک باید مورد توجه قرارگیرد. زبان فارسی هویت ما است و باید در حفظ این میراث کوشا باشیم.
 
قابل ذکر است در این دیدار نیکنام حسینی‌پور مشاور مدیرعامل و مسلم کریمی معاون اعضای صندوق اعتباری هنر، به‌مناسبت روز قلم  به نمایندگی از مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار یوسفعلی میرشکاک رفتند.
گفتنی است، یوسفعلی میرشکاک بیستم شهریور ۱۳۳۸ در روستای خیرآباد بن معلا از توابع شوش دانیال متولد شد. او از سال ۵۸ ساکن تهران شد و همکاری خود را با روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرد.
 
میرشکاک را می‌توان یکی از مؤثرترین پایه‌گذاران جریان ادبیات و شعر انقلاب اسلامی دانست.
 
نخستین مجموعه شعر او با عنوان «قلندران خلیج» در دهه شصت منتشر شد. دیوان بزرگ ‌ترین شاعر سبک هندی «عبدالقادر بیدل دهلوی» برای اولین بار در ایران به همت و تصحیح او به چاپ رسید. او در دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش امام و انقلاب برگزیده شده است.

میرشکاک، در طول چهار دهه اخیر در زمینه‌های گوناگونی فعال بوده‌است؛ از سرودن شعر و نگارش نقدهای ادبی تا نوشته‌های طنز و مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی. همکاری و همراهی او با سید مرتضی آوینی نیز از نقطه عطف‌های قابل توجه کارنامه میرشکاک است.

خاطرنشان می شود اعطای درجه هنری به سرآمدان فرهنگ و هنر کشورمان از سوی شورایی  متشکل از  شخصیت های حقیقی و حقوقی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که جلسات آن به همین منظور به صورت نوبه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود اعطا می گردد.بر همین اساس روز گذشته نیز، مدیران صندوق اعتباری هنر با حضور در منزل عزت الله فولادوند، نشان درجه یک هنری در رشته ترجمه متون ادبی را به این مترجم برجسته کشورمان اهدا کردند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز