واکنش و عصبانیت هانیه توسلی در اینستاگرام

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۰۸:۳۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۸۸۴۱
واکنش و عصبانیت هانیه توسلی  در اینستاگرام
روایت هانیه توسلی از بعضی برخوردها در سینما با بیانیه هشتصد زن سینماگر: «شایعه انداختند که ۸۰۰ زن از پروژه‌های سینمایی حذف می‌شوند!»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هانیه توسلی یکی از اعضای هیات پنج نفره پیگیری مطالبات ۸۰۰ زن در یک لایو اینستاگرامی جزئیاتی از واکنش‌ها به این حرکت طی سه ماه گذشته را بیان کرد.

این بازیگر در لایو اینستاگرامی صفحه هشتصد زن ضمن توضیح فعالیت‌های سه ماهه هیات پنج نفره پیگیری مطالبات هشتصد زن سینماگر و آیین‌نامه پیشنهادی به خانه سینما گفت:«این آیین‌نامه را در شرایطی آماده کردیم که می‌دانستیم نقص قانونی جدی برای رسیدگی به چنین جرایمی در جامعه‌ ما وجود دارد و از طرف دیگر به دلیل نبود آگاهی کافی، خودسانسوری، ترس از قضاوت، حملات شدید و چیزهای در عرف و فرهنگ ما متاسفانه حمایت اجتماعی درستی هم برای این دسته از خشونت‌‌دیدگان وجود ندارد.

بعد از رای آوردن هیات پنج نفره بسیاری از وکلا و حقوقدانان و افراد دانشگاهی به ما پیشنهاد کمک و همفکری دادند و تیمی متشکل از پنج وکیل و حقوقدان که روی موضوعات زنان و بخصوص بحث خشونت مسلط بودند تشکیل شد و روی متن فعلی ما کار کردند. در بخشی از این مسیر احساس حمایت می کردیم و جاهایی موانعی جلوی راهمان بود. بعضی از این موانع از سوی برخی از مردها بود که یا در حوزه سینما بودند و یا نبودند و برخوردی که ما داشتند در ظاهر اخلاقی بود و مثلا نگران آبرو بودند و مصلحت اندیشی می‌کردند.

وقتی ۸۰۰ نفر امضا کننده با حمایت ۳۰ هزار نفر در کارزار یک خواسته را داشتند دیگر نمی‌شد حرکت را کوچک جلوه داد، اما بعضی ها سعی کردند کوچک جلوه اش بدهند.

بعضی از همکاران ما در سینما هم واکنش های کمی غیردموکراتیک داشتند و از ما به نهادهای بالادستی شکایت کردند. خواستار این بودند که صدای ما خفه بشود. شایعه‌ شد که زنان امضاکننده از پروژه های سینمایی حذف می‌شوند و ترس تو دل امضا کنندگان انداختند و حواشی دروغین اتفاق افتاد. مثل اینکه ۸۰۰ زن را به سایت های خارجی وصل کردند اما این جریان کاملا در دل این کشور شکل گرفته

امیدوارم آیین‌نامه ما خوانده و شنیده بشود و به بحث گذاشته بشود»

انتهای پیام/

 

نظر شما