قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان در رادیو فرهنگ شنیدنی می شود

۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۱۰:۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۰۷۶۰
قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان در رادیو فرهنگ شنیدنی می شود
مدیر رادیو فرهنگ از بهره بیشتر از قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان به ویژه دولتمند خال اف تاجیکی در برنامه های ویژه فارسی زبانان این شبکه رادیویی خبر داد‌.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ * علیرضا حبیبی* مدیر رادیو فرهنگ در رونمایی از آلبوم جان شیدا از مجموعه فلک خوانی استاد فلک خوان تاجیکی دولتمند خال زاده گفت :جهان امروز تشنه شنیدن از استادان بزرگی چون استاد دولتمند خال اف است. 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های ادبی و فرهنگی در رادیو فرهنگ بیان داشت: ما مشتاقانه منتظر حضور استاد دولتمند در رادیو فرهنگ و رسانه های دیگر هستیم و امیدواریم روزی فرا برسد که مشتاقان استاد دولتمند خال اف صدای ایشان را بیشتر بشنوند. 

مدیر رادیو فرهنگ به شنوندگان این شبکه رادیویی نوید پخش بیشتر قطعات ارزشمند موسیقی فارسی زبانان در برنامه ها را  داد ‌وگفت : قطعا در برنامه های متنوع رادیو فرهنگ  که به زبان فارسی در کشورهای حوزه زبان فارسی می پردازد همچون‌« وطن‌فارسی» از قطعات ارزشمند آلبوم "جان شیدا" ‌‌و دیگر قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان نهایت استفاده را خواهیم برد.

گفتنی است ،آلبوم جان شیدا از مجموعه فلک خوانی استاد فلک خوان تاجیکی دولتمند خال زاده است که به همت دفتر موسیقی، شعر و سرود صدا و سیما و تلاش موسسه صوتی تصویری سروش منتشر شده در روز سه شنبه بیست و یکم تیرماه در سالن کوثر ساختمان اداری صدا و سیما با حضور اهالی رسانه و هنر موسیقی و تنی چند از مسئولان برجسته موسیقی کشور رونمایی شد و رسماً به بازار موسیقی آمد. 

دولتمند خال اف (دولتمند خال‌زاده) موسیقیدان، نوازنده و خواننده تاجیک استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که فلک نام دارد. او شش مقام را در کنسرواتوار موسیقی دوشنبه آموخته و برای نواختن دوتار، قیچک و سه‌تار که از سازهای مشهور این منطقه است، جوایز ارزنده ای نصیب خود و کشورش تاجیکستان کرده است است. آوازهای او که اغلب بر اساس اشعار مولوی و دیگر شاعران برجسته زبان و ادبیات فارسی، دری و تاجیکی تنظیم شده‌اند از اقبال فراوانی در تاجیکستان، ایران و کشورهای حوزه زبان فارسی برخوردار است. استاد دولتمند شهرتی جهانی دارند و نامشان از مرزهای سرزمینی درگذشته و جهانی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز