یادداشت هفته؛

از بچه طهماسب تا تی تی بازی در سینما

۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۷۶۴
از بچه طهماسب تا تی تی بازی در سینما
یادداشت؛ «مجتبی احمدی»؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر؛ خبرگزاری برنا

اصولا در موفقیت و اقبال آثار سینمایی چه در گیشه و چه در جشنواره های مختلف فاکتورهای متفاوتی موثر هستند و معمولا سرمایه گذاران، تهیه کنندگان و کسانی که در سینما به عنوان بیزینس فعالیت دارند روی این نکات توجه ویژه دارند. 

گاهی فیلم‌ها با موفقیت در جشنواره ای می فروشند و گاهی بر اساس حضور ستاره ها، گاهی ستاره های همیشه موفق می بازند و گاهی آثاری که در جشنواره‌ها سیمرغ باران شده اند هم گیشه شکست خورده ای را تجربه می کنند.

 گاهی فیلمها بر اساس ژانر و زمان اکران با اقبال مواجه می شوند و گاهی شاهد این هستیم که چند ستاره کمدی نمی توانند گلیم یک فیلم گران را از آب بیرون بکشند. 

گاهی یک فیلم تلخ رکورد فروش را می زند و گاهی فاصله یک فیلم درجه سه کمدی با یک فیلم موفق و خوش ساخت اجتماعی بیش از 50 میلیارد تومان در گیشه است. 

این فواصل نشان می دهد که قواعد مختلفی در موفقیت یک فیلم روی پرده سینما موثر است و گاهی همه فاکتورهای فوق نقش خود را از دست می دهند و یک اکران به موقع به لحاظ فصل می تواند در گیرایی یک اثر موفق باشد به طور مثال بارها شاهد این بوده ایم که اکران های نوروزی رکورد دار فروش بوده اند و البته در بسیاری از مواقع نوروز فقیری را سینما به خود می بیند و از سوی دیگر در اکران عید سعید فطر شاهد اتفاقات خوشایند برای چراغ روشن سینما هستیم .

 با مقدمه نسبتا طولان فوق به اکران های این روزهای سینمای ایران می رسیم و فیلم تی تی با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست که داستانی اجتماعی دارد و اتفاقا در گیشه استارت خوبی را تجربه کرده است. 

مجتبی احمدی

در این مقال قرار نیست فیلم را به لحاظ کیفی به خصوص در بحث کارگردانی آیدا پناهنده و البته نقش خاص الناز شاکردوست با بازی موفق هوتن شکیبا بررسی کنیم و به فاکتور عجیب و غریبی رسیده ایم که می تواند در نوع خودش بی نظیر باشد. 

هوتن شکیبا به واسطه بچه ایرج طهماسب و با مزه گی هایی که در پلتفرم بسیار با استقبال مواجه شده و در شبکه های اجتماعی بسیار چرخیده است این روزها بیش از همیشه پرطرفدار است. 

بازیگر سریال لیسانس‌های سروش صحت که با فیلم شبی که ماه کامل شد نشان داد قواره های یک ستاره را بلد است و با فیلم ابلق ستاره بودن را در کنار چند بازیگر مطرح و نامدار اثبات کرد حالا در ژانری متفاوت با همیشه در مقام صداپیشه ستاره وار می درخشد و حتی به نقل از بسیاری از کارشناسان کاربلد گیشه سینما این بچه (بچه برنامه مهمونی) برای هوتن شکیبا هم نان دارد و هم آب، چرا که  جدا از وجوه هنری و خلاقیت و توانمندی این بازیگر ما شاهد یک موفقیت غیرقابل پیش بینی از عروسک بچه پارتنر جدید ایرج طهماسب هستیم چرا که او شخصیت تیپ گونه این بچه را با خرق عادت به یک اتفاق ویژه فراممیزی و با ویژگی های آموزشی تبدیل کرده است که به رغم بدآموزی های قابل بررسی اش توانسته نظر مخاطبان عام و خاص را جلب کند. 

حالا باور می کنید بخش عمده ای از طرفداران هوتن شکیبا برای دیدن فیلم تی تی که اتفاقا اثر خوب و آبرومندانه ای است و می تواند در جای خود مورد بحث و بررسی  و تحلیل قرار بگیرد به سینما می روند و این فیلم در روزهای ابتدایی رکورد نزدیک به 3 میلیارد را شکسته است و پیش بینی می شود در روزگاری که آثار طنز و کمدی سینما یکه تاز هستند بتواند برای خودش در قواره آثار اجتماعی رکوردی قابل قبول در گیشه باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز