زینب تقوایی: برگزاری جشنواره فیلم شهر باعث ایجاد رقابت و تولید کارهای بهتر می‌شود

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۶:۳۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۲۵۱۸
زینب تقوایی عنوان کرد: از نگاه من برگزاری جشنواره‌هایی شبیه به جشنواره شهر برای حوزه‌ی ما لازم و ضروری است. این رویدادها ضمن اینکه شوق و نشاط اهالی سینما و تلویزیون را زیاد می‌کند باعث ایجاد رقابت و تولید کارهای بهتر می‌شود که پویایی بیشتری را در بلندمدت رقم خواهد زد.

«زینب تقوایی» تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در هشتمین دوره‌ی جشنواره فیلم شهر در بخش بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را برای ساخت سریال «دودکش» دریافت کرد. او در خصوص برگزاری این جشنواره به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: اولین باری است که برای جشنواره فیلم شهر کاندید شده‌ام. از نگاه من برگزاری جشنواره‌هایی شبیه به جشنواره شهر برای حوزه‌ی ما لازم و ضروری است. این رویدادها ضمن اینکه شوق و نشاط اهالی سینما و تلویزیون را زیاد می‌کند باعث ایجاد رقابت و تولید کارهای بهتر می‌شود که پویایی بیشتری را در بلندمدت رقم خواهد زد.

تقوایی در خصوص جایزه‌ای که از جشنواره فیلم شهر دریافت کرد اضافه کرد: اصلا فکر نمی‌کردم که از جشنواره فیلم شهر جایزه بگیرم. چه جایزه‌ای که خودم برای سریال «دودکش» گرفتم چه جوایزی که مابقی همکارانم دریافت کردند همگی موجب خرسندی و خوشحالی من بود.

تهیه‌کننده فیلم «سمفونی نهم» درباره‌ی ساخت فیلم و سریال در این شرایط سخت اقتصادی اظهار داشت: من بیشتر در حوزه ساخت سریال‌ فعالیت داشته‌ام. از یکسو با ورود جوانان و سرمایه‌گذاران جدید در پلتفرم‌ها و از سوی دیگر تلویزیون که رسانه‌ی اصلی و ملی ماست فکر می‌کنم بتوان این مشکلات را تا کمی حل کرد. درکل فکر می‌کنم با تورم‌ها و شرایط بد اقتصادی که سینما و تلویزیون هم از آن‌ مستثنی نمانده است باید شرایطی را اتخاذ کنیم که موجب گسترش فضاهای کاری بیشتر و جذاب‌تر شدن آثار شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا قصد ساخت سریال برای شبکه‌های نمایشی خانگی را دارد یا نه، گفت: برای من که تولیدکننده هستم مخاطب اهمیت دارد. مخاطب من همه‌ی مردم ایران هستند و هیچ استثنایی برایم وجود ندارد. اگر شیوه‌ی کار تیم ما را دنبال کنید متوجه می‌شوید که چه در کارهای ملودرام چه کارهای کمدی بیشتر نگاه، نگاه مردمی بوده است‌. منِ تولیدکننده هر کجا ببینم مردم ایران با دیدن کارهایم لحظات خوب و جذابی را تجربه می‌کنند آنجاست که متوجه می‌شوم کارم را درست انجام داده‌ام.

تقوایی درباره‌ی فعالیت‌های اخیرش گفت: در حال حاضر مشغول نگارش چند کار برای تلویزیون و نمایش خانگی هستیم که به زودی خبرهایش را اعلام می‌کنیم.

او ادامه داد: بخش فرهنگی به خصوص فیلمسازی بخش پررنگی است که در کنار سایر نیازهای مردم اجتماع باید به آن هم توجه شود. همه‌ی مدیریت‌ها، نهادها و ارگان‌ها در هر عرصه‌ای که هستند باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند. فکر می‌کنم که این بخش، بخش هویت‌ساز و لازمی است که هیچکس نباید نسبت به آن نگاه صرفا مفرحی داشته باشد.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز