«ده سال با حافظ اسد» منتشر شد

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۸۷۵
«ده سال با حافظ اسد» منتشر شد
کتاب «ده سال با حافظ اسد» به قلم بثینه شعبان به چاپ رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ کتاب «ده سال با حافظ اسد» نخستین کتابی است که با استناد به اسناد و منابع آرشیوی وزارت خارجه و کاخ ریاست‌ جمهوری سوریه به موضوع نبرد عربی اسرائیلی، فرایند مذاکرات صلح خاورمیانه در فاصلۀ سال‌های 1990 تا 2000 میلادی و همچنین خاطرات نویسنده به عنوان مترجم ویژۀ حافظ اسد پرداخته است.

نویسنده در این کتاب به بیان برخی گفت‌وگوها و اظهارنظرها در جریان مذاکرات در پشت درهای بستۀ حافظ اسد با رئیس‌جمهور و وزرای خارجۀ آمریکا و مقامات دیگر کشورها می‌پردازد که شاید کسی تا به حال آنها را نشنیده باشد.

بثینه شعبان همچنین با ارائۀ تصویری از فضای جلسات هیأت‌های مذاکره‌کنندۀ سوری و اسرائیلی، به بیان دیدگاه‌ها و نحوۀ رفتار این دو هیأت در جریان مذاکرات فرایند صلح می‌پردازد.

این اثر در یازده فصل تألیف شده است. «در  مسیر مادرید»، «خوشا به سعادت حامیان صلح»، «روی کار آمدن بیل کلینتون»، «ماه عسل سوریه و آمریکا در دوران کلینتون»، «ودیعۀ رابین»، «زمین هستۀ اصلی منازعه»، «میراث یوسف‌العظمه»، «تفاهم‌نامۀ آوریل»، «مذاکرات غیرمحرمانۀ رونالدلاودر»، «فاجعۀ شبرزتاون» و «مردی که حاضر به امضای توافقنامه نشد» عناوین بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

ده سال با حافظ اسد

«ده سال با حافظ اسد» در 408 صفحه با قیمت 120000 تومان توسط انتشارات مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر و روانه بازار شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و تازه‌ترین محصولات انتشارات را از سایت https://ketabir.com/ تهیه کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز