یک سانس با انیمیشن‌های منتخب جهان در جشنواره فیلم شهر

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۰۹:۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۳۵۶۲
یک سانس با انیمیشن‌های منتخب جهان در جشنواره فیلم شهر
در سانس انیمیشن بین‌الملل هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، 18 انیمیشن از کشورهای مختلف نمایش داده می‌شود که تنوع تکنیک و روایت‌های مختلف مرتبط با موضوع این جشنواره را در آنها خواهیم دید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، از یکشنبه 26 تیر ماه کار خود را آغاز کرده و آثار نمایشی متعددی از فیلم کوتاه گرفته تا فیلم بلند، مستند و انیمیشن در این مدت نمایش داده شد. امروز پنجشنبه دومین روز نمایش انیمیشن‌های بخش بین‌الملل این جشنواره است و در این بخش شاهد رقابت 18 اثر پویانمایی از کشورهای مختلف خواهیم بود.

انیمشین‌هایی که به گفته اعضای هیأت انتخاب این بخش با وسواس بسیار در راستای موضوع این جشنواره انتخاب شد که هم تکنیک‌های مختلف انیمیشن را در این آثار می‌توانید ببینید و هم اینکه این آثار با وجود داشتن موضوعات خلاقانه، آثار پرهزینه‌ای برای صاحبان خود هستند. 

مثلا انیمیشن 6 دقیقه‌ای «دنیای دومینویی» مضمونی در خصوص زندگی در عالم شهری و نکوهش بحث مصرف‌گرایی و از بین بردن طبیعت در دنیای امروز را دارد. گاهی برخی از آثار به بُعد سردی زندگی روزمره انسان در دنیای امروز اشاره دارد که چگونه تکنولوژی، تلفن همراه هوشمند یا حتی کرونا و محدودیت‌های آن و فشار کارهای روزمره می‌تواند در زندگی افراد تاثیرگذار باشد و باعث شود انسان‌ها در تنهایی عمیق فرو روند یا به بیانی دیگر در زندانی از امکانت شهری محصور شوند. این‌ها مواردی است که در نهایت از پیامدهای زندگی در شهر نشأت می‌گیرد و در بخش انیمیشن این جشنواره به وضوح دیده می‌شود.

این موضوعات که در قالب پویانمایی های چند دقیقه با تکنیک‌های مختلف نمایش داده می شوند میتواند برای هر سلیقه ای حرفی برای گفتن داشته باشد و با توجه به کوتاه و متنوع بودن آثار شاید تلنگری برای مخاطبان خاص این در خصوص موضوع اصلی جشنواره باشد، به طوری که نه تنها مخاطب خاص، حتی مخاطب عام نیز از این تنوع لذت خواهد برد.

در این میان سینمادوستان نیز بی نصیب خواهند بود. انیمیشن «کشتار تشک»، یکی از انیمیشن های حاضر در جشنواره فیلم شهر، استاپ موشنی است که گفته می‌شود اگر آلفرد هیچکاک فیلم «پرندگان» را به جای کلاغ ها با تشک می‌ساخت چیزی شبیه این انیمیشن می‌شد که دیدن آن به علاقمندان به سینما توصیه می‌شود.

در کنار این 18 اثر، 4 انیمیشن ایرانی نیز در بخش پویانمایی بین‌الملل رقابت می‌کنند که مجموعا 22 فیلم در این بخش قضاوت می شود. البته آثار پویانمایی ایرانی در سانس‌های خود در بخش سینمای ایران نمایش داده می‌شوند. پیشنهاد می‌شود علاقمندان به تماشای این آثار پویانمایی که چهارشنبه به این سانس نرسیدند، تکرار سانس انیمیشن بین‌الملل را در آخرین روز برگزاری این جشنواره، پنجشنبه، ساعت 17:30 تا 19 را از دست ندهند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی از 27 تیز آغاز شده و تا 31 تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز