محمدرضا مصباح: یدو بدون لکنت از دفاع مقدس می گوید /شاهد تغیرات جدی و بنیادی در جشنواره شهر بودم

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۶۲۵
محمدرضا مصباح:  یدو بدون لکنت از دفاع مقدس می گوید /شاهد تغیرات جدی و بنیادی در جشنواره شهر بودم
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یدو» که از جمله آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم شهر است با اشاره به اینکه جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم شهر با نگاه کاملا مستقل، تخصصی و حرفه‌ای آثار ارزشمند سینمای ایران را وارد رقابت می‌کنند، گفت: با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها درنهایت شاهد پیشرفت سینما خواهیم بود.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یدو» که از جمله آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم شهر است، درباره این فیلم به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: «یدو» یک فیلم خانوادگی با یک متن دفاع مقدسی است که مخاطب بزرگسال و نوجوان را به خود جلب می‌کند. 

وی با بیان اینکه این فیلم تلاش کرده خیلی راحت و بدون لکنت به مسائلی بپردازد که در حوزه دفاع مقدس چندان به آن‌ها پرداخته نشده است، اظهار کرد: همدلی همکاران من در تولید این فیلم در موفقیت آن موثر بود و باعث شد «یدو» در همه بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد. 

مصباح افزود: فکر می‌کنم این فیلم در همه بخش‌ها موفق بود؛ چه بخش بازیگری که بازیگران نوجوانمان و ستاره پسیانی بی‌نظیر نقش‌آفرینی کردند، چه در بخش پشت دوربین که همه همکارانم از بهترین عوامل سینمای ایران هستند و برای من افتخار بود که در کنارشان باشم. فرمانده میدان هم آقای مهدی جعفری بودند که با موفقیت خود توانستند یک اثر فوق‌العاده خلق کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یدو» درباره جشنواره فیلم شهر نیز گفت: خوشبختانه جشنواره امسال با جدیت و نظم بیشتری در حال برگزاری است و شاهد تغییرات جدی و بنیادین در آن هستیم. تصورم این است که اگر جشنواره‌های این‌چنینی با نگاه کاملا مستقل، تخصصی و حرفه‌ای آثار ارزشمند سینمای ایران را وارد رقابت کنند، درنهایت شاهد پیشرفت سینما خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که برای هر جشنواره‌ای می‌تواند ملاک قضاوت قرار گیرد، استقلال آن است، عنوان کرد: امیدواریم جشنواره فیلم شهر همانطور که تاکنون استقلال خود را حفظ کرده است، پس از این هم مسیر خود را پرقوت ادامه دهد و همواره شاهد جشنواره‌ای مستقل و کارشناسانه باشیم که به تعالی سینما کمک می‌کند.

مصباح در بخش بعدی سخنان خود گفت: به عقیده من همه شهرداری‌های کشور باید خود را موظف بدانند که در کنار خدمات شهری خوراک فرهنگی هم به شهروندان ارائه کنند.  

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یدو» تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم شهرداری‌ها علاوه بر برگزاری رویدادهایی مثل جشنواره فیلم شهر در حوزه تولید محتوا هم ورود کنند.

آقای محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران یکی از دوستان بنده هستند و با توجه به چهره فرهنگی و فرهیخته ایشان امیدواریم با حضور ایشان در شهرداری تهران هم آثار ارزشمند فرهنگی و گران‌سنگی با حمایت شهرداری در تولید محتوا تولید شود. 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز