ساخت نماهنگ «مسافران خورشید» بر اساس شعر «گریز» حمیدرضا برقعه‌ای

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۴۷۹۲
ساخت نماهنگ «مسافران خورشید» بر اساس شعر «گریز» حمیدرضا برقعه‌ای
نماهنگ «مسافران خورشید» با شعر «گریز» از سید حمیدرضا برقعه‌ای برای ایام محرم ساخته می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ نماهنگ محرمی «مسافران خورشید» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدجواد آشتیانی و با شعر «گریز» از سید حمیدرضا برقعه‌ای برای پخش در ایام محرم امسال ساخته می‌شود.

این نماهنگ از مجموعه کارهای محرمی مرکز موسیقی ماوا سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

شعر «گریز» یک چهار پاره روایی تاریخی است که در آن شاعر داستانی شبه‌واقعی درباره کاروان زیارت حرم امام حسین(ع) را با زبانی تغزل‌گونه درآمیخته و بیان کرده است.

این شعر بر اساس عنصر غافلگیری شکل گرفته است و در کتاب «یحیی» (پنجمین مجموعه شعر سید حمیدرضا برقعه‌ای) منتشر شده است.

برقعه‌ای تاکنون دو اثر «خانه پدری» با موضوع امام علی (ع) و «سبز آبی» با موضوع امام زمان (عج) را با مرکز ماوا کار کرده است.

سید حمیدرضا برقعه‌ای آنگونه که خودش می‌گوید پس از بازگشت از کربلا نوحه‌ای می‌سراید که سفرنامه کربلا بوده است و این شروع جریان شاعری‌اش را رقم می‌زند.  او در اشعارش صرفا مداح یا مرثیه‌خوان اهل بیت نیست بلکه با به کارگیری عناصری آشنا، ذهن مخاطب را به واقعه با اتفاقی خاص گره می زند. تنوع در قالب و وزن از عناصر جذاب آثار برقعه‌ای است، استفاده از قالب‌های گوناگونی مانند مسمط، مربع ترکیب، مثنوی، چهارپاره و بحر طویل، هارمونی زیبایی به اشعار او بخشیده است.

آنچه موجب تمایز آثار برقعه‌ای با دیگر شاعران جوان آیینی سرای هم نسل اوست، اقبال عمومی اشعار او نزد مخاطب عام و مقبولیت آثارش نزد متخصصین و منتقدان عرصه شعر است. برقعی بی آنکه از سطح و کیفیت اشعار خود بکاهد، توانسته سلیقه مخاطب شعر آیینی را با سرودن اشعاری عفیف، سلامت و پاکیزه ارتقا داده و جایگاه آن را در نزد منتقدان حفظ کند.

از این شاعر جوان تاکنون سه مجموعه شعر و سه مجموعه گردآوری کتاب به چاپ رسیده است‌که همه با استقبال عموم مواجه شده و به چاپ چندم رسیده است.

برخی از عوامل نماهنگ «مسافران خورشید» عبارتند از فیلمنامه و کارگردانی: علی ملاقلی‌پور، تهیه‌کننده: محمدجواد آشتیانی، مدیر فیلمبرداری: هادی شلالوند، طراح گریم: علی بهرامی‌فر، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: سمانه حسینی، مدیرتولید: مهدی شایقی، برنامه‌ریز: علیرضا افراز، صداگذار: امیر اسماعیلی، طراح لوگو: محمد اسفندیاری، عکاس: رضا علیقلیان.

آهنگساز، گروه نوازندگان، شاعر و گروه بازیگران متعاقبا معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما