علی اتحاد با «نامه هایی بر دوش تند باد» به بوتیک تئاتر ایران می آید

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۴:۲۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۵۵۳۹۶
علی اتحاد با «نامه هایی بر دوش تند باد» به بوتیک تئاتر ایران می آید
پوستر نمایش«نامه هایی بر دوش تند باد » به نویسندگی و کارگردانی علی اتحاد در آستانه اجرای عمومی و آغاز پیش فروش این اثر نمایشی در بوتیک تئاتر ایران با طرحی از اشکان گله داری رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ نمایش معاصر «نامه‌هایی بر دوش تندباد» کار تازه‌ی علی اتحاد است که به زودی در «بوتیک‌ تئاتر ایران» اجرا خواهد شد. «بوتیک تئاتر ایران» به عنوان جدیدترین فضای نمایشی پردیس تئاتر شهرزاد، اجرا در فضا‌های نامتعارف را بخشی از ذات تئاتر می‌داند و در تلاش است که در ساختمانی که سال‌هاست کاربری‌اش را از دست داده؛ افق‌های جدیدی به روی تئاتر بگشاید.

علی اتحاد، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این اثر تازه بار دیگر با «گروه هنرهای اجرایی سیصد و شصت و شش» که از سال هزار و سیصد و نود و هشت تاسیس کرده است اجرا خواهد کرد. «نامه‌هایی بر دوش تندباد» که بر اساس رمانی به همین نام و نوشته‌ی علی اتحاد طراحی و ساخته شده است از روز بیستم مردادماه هر شب از ساعت هشت تا ده شب در بوتیک تئاتر ایران اجرا خواهد شد.

علی اتحاد هنرمند تجسمی معاصر، نویسنده و کارگردان است که از سال هزار و سیصد و هشتاد و سه تا کنون با نمایش آثاری در رسانه‌های ویدیو-آرت، فیلم، اینستالیشن، دیجیتال-مدیا، اودیو-آرت، پرفورمنس-آرت و تئاتر  آثار بسیاری تولید و ارائه کرده است. از اتحاد نمایش‌هایی چون «مرثیه‌ای برای کتابسوز‌ی‌ها»، «شب سیصد و شصت و ششم»، «تاریخ نانوشته‌ی سایه‌های بلند زمستان» و «دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» طی سال‌های گذشته اجرا شده است.  اتحاد در عین حال اجراهای انفرادی متنوعی چون «پرده‌های سکوت»، «دیباچه»، «در جست و جوی دیوشکن»، «گله‌های پراکنده‌ی غول‌ها»، «شکوفه‌های سنگی دست‌های تو»، «مکاشفات درخت»، «پیمان‌شکنی»‌، «شعری که می‌پزی و در کاسه می‌ریزی» و غیره اجرا کرده است.

از کتاب‌های علی اتحاد می‌توان به «مرثیه‌ای برای کتابسوزی‌ها»، «چکامه‌های روشنایی»، «دیوآب»، «منظومه‌ی پیامبر نامبعوث» و  «نامه‌هایی بر دوش تندباد» اشاره کرد.

اتحاد در اجراهایش کلیه‌ی امکانات مکان را به خدمت می‌گیرد و شکل اجرایی‌اش را بر اساس معماری بنا یا محوطه‌ اجرا طراحی می‌کند. از این طریق اجرا تبدیل به سفری می‌شود که مخاطب در آن دخیل است. در اجراهای سال‌های گذشته اتحاد جایگاه مخاطبان را حذف کرده و به مخاطبان اجازه می‌دهد که مثل بازدید از یک موزه در طبقات و بخش‌های مختلف اجرا حرکت کنند و اجرا را به شکل تکه تکه به میل خودشان در ذهن مرتب کنند.

«نامه‌هایی بر دوش تندباد» از تاریخ بیستم مرداد تا هجدهم شهریور در «بوتیک تئاتر ایران»‌ اجرا خواهد شد. برکه بذری سرپرست «گروه هنرهای اجرایی سیصد و شصت و شش» بازیگردان و از اجراگران این نمایش معاصر است و علی نصر مجری طرح این اجراست.

علاقه مندان جهت تهیه بلیت این اجرا می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند

انتهای پیام/

نظر شما