رشید کاکاوند با «نقش ادبیات در زندگی معاصر» به فرهنگسرای اندیشه می‌آید

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۳:۰۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۵۵۸۲۴
رشید کاکاوند با «نقش ادبیات در زندگی معاصر» به فرهنگسرای اندیشه می‌آید
دو کارگاه ویژه ادبیاتی، پایان این هفته در فرهنگسرای اندیشه برگزار شده و رشید کاکاوند و عرفان نظرآهاری مهمان این برنامه‌ها خواهند بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر؛  فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین برنامه خود که با هدف امیدبخشی به جامعه و ترویج روحیه شادی و نشاط برگزار می‌شود، ۲ کارگاه حضوری را با حضور برترین اساتید شعر و ادبیات کشور برگزار می‌کند.

نخستین کارگاه با عنوان «نقش ادبیات در زندگی معاصر» به همت فرهنگسرای اندیشه و زیر نظر رشید کاکاوند برگزار می‌شود. این کارگاه با هدف توجه دادن شهروندان به آموزه‌های مهم نهفته در اشعار و ادبیات غنی ایرانی و تشویق آنان به مطالعه آثار ادبیاتی غنی کشورمان برگزار می‌شود.

رشید کاکاوند استاد برجسته شعر و ادبیات کشور مهمان ویژه این کارگاه 3 ساعته است و در آن به موضوع «نقش و جایگاه ادبیات در زندگی معاصر» پرداخته و پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان به شعر و ادبیات خواهد بود.

در شرایطی که زندگی پرهیاهوی شهری و دغدغه‌‌های متعدد انسان معاصر تمام افکار و ذهن او را درگیر کرده است، گنجینه‌های ادبیات فارسی می‌توانند ملجأ و پناهی برای آرامش بخشیدن به تلاطم‌های درونی انسان معاصر باشند تا او با توجه به این آموز‌ه‌ها زندگی بهتر و مطلوب‌تری را تجربه کند.

کارگاه دوم با عنوان «اندوهت را بتکان» برنامه دیگری است که با حضور عرفان نظرآهاری، شاعر، نویسنده و دانش‌آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی با موضوع «شادی و اندوه» برگزار می‌شود.

عرفان نظرآهاری در توصیف این کارگاه می‌گوید:

«جهان منتظرت نمی‌ماند تا حالت خوب شود.

جهان صبر نمی‌کند تا غصه‌ات سر آید.

جهان برای هیچکس منتظر نمی‌ماند و برای هیچکس صبر نمی‌کند.

جهان می‌رود، چه تو غمگین باشی و چه شادمان، چه سوگوار باشی و چه رقصان.

می‌دانی این جهانی که می‌رود نامش چیست؟

نامش عمر است و تو ناگزیری که دنبالش بروی حتی اگر سینه‌خیز.

تو ناگزیری که اندوهت را بتکانی و غمت را بشویی و بروی وگرنه جهان می‌رود و عمر می‌رود و تو جا می‌مانی از جهان و از عمر و از خودت…

بیا تا با هم این اندوه کهنه را بتکانیم.»

براساس این گزارش، کارگاه «نقش ادبیات در زندگی معاصر» با حضور رشید کاکاوند روز جمعه ۷ مردادماه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و کارگاه «اندوهت را بتکان» با حضور عرفان نظرآهاری روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه در همین ساعت در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم علاقه‌مندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز