پخش مستند «کبوتر حرم» بمناسبت سالگرد عملیات مرصاد

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۸۵۲
پخش مستند «کبوتر حرم» بمناسبت سالگرد عملیات مرصاد
مستند «کبوتر حرم» به تهیه کنندگی سیداحمد معصومی نژاد بمناسبت سالگرد عملیات مرصاد ساعت ۲۱ جمعه ۷ مرداد به همت گروه اجتماعی از شبکه پنج سیما پخش می گردد.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ این مستند به ابعاد زندگی معلم، مداح و شاعر اهل بیت‌ عصمت و طهارت (علیهم السلام) شهید غلامعلی رجبی(جندقی) می‌پردازد.

 گفتگو با دوستان و جمعی از مداحان و واعظان مشهور و خانواده معظم این شهید از جمله مواردی است که در این مستند قابل مشاهده است.

شهید «غلامعلی جندقی» معروف به رجبی در سال ۱۳۳۳ در محله خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. غلامعلی بنابر راهنمایی‌ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی استعداد در حفظ شعر و سوز صدای وی توانست در این عرصه سریع رشد کند تا بدان جا که از سبک‌ها و اشعار او مداحان برجسته بسیاری استفاده می‌کردند.

جندقی با انتخاب شغل معلمی راه پدر بزرگوارش را ادامه داد و در مدت عمر کوتاه خود توانست تأثیرات بسزایی بر اطرافیان خود به ویژه جوانان بگذارد.تربیت نسل جوان در محیط مسجد و مدرسه، شهید غلامعلی جندقی را از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل باز نداشت و سرانجام در ۵ مرداد سال ۱۳۶۷در سن سی و چهار سالگی در عملیات «مرصاد» توسط گروهک منافقین به شهادت رسید.

گفتنی است، انتشارات «روایت فتح» نیز کتاب «غلامعلی رجبی (جندقی)» به قلم سیداحمد معصومی نژاد کتاب بیست و چهارم از مجموعه یادگاران را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام//

نظر شما