ویژه برنامه های شبکه پنج در ماه محرم

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۴۷۳
ویژه برنامه های شبکه پنج در ماه محرم
شبکه پنج سیما با شروع ماه محرم و برپایی تکایای عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، با تدارک ویژه برنامه‌ هایی همچون واحه، قرار، محفل سوگ، تانیایش، عطرعاشقی، مداحی و سخنرانی‌، پخش آثار سینمایی و مستند با موضوع محرم با عزاداران حسینی(ع) همراه می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛  ویژه برنامه ترکیبی و گفتگو محور "واحه" به تهیه کنندگی خشایار بکان در 13 قسمت 45 دقیقه ای در شب های ماه محرم تماشایی می شود. "واحه" در شب های ماه محرم میزبان بانوان عاشورایی و فعال در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و... است که با وجود تمامی مشکلات و سختی ها زندگی، محکم و استوار بر اعتقادات و باورهای مذهبی خود ایستاده اند و در زندگی شخصی، درس های بزرگ عاشورا (ایثار، از خود گذشتگی، 

صبر و ...) را نهادینه کنند. 

در برنامه "واحه" زینب پور ابراهیم مجری برنامه، گفتگویی متفاوت و شنیدنی با مهمان های برنامه خواهد داشت که قصه زندگی مهمان ها و توسل آنها به ائمه اطهار در یک فضای صمیمی برای مخاطبان روایت می شود. میز خاطرات (نمایش عکس های خاطره انگیز از بانوان و مادران شهید و...) از بخش های دیدنی و جذاب برنامه واحه است. 

"قرار" در تاسوعا و عاشورا حسینی 

برنامه زنده و ترکیبی "قرار" ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی، به پوشش تصویری مراسم عزاداری و تجمعات هیئت های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در استان تهران و شهرستان های کشور می پردازد. 

انتقال مفاهیم فرهنگ عاشورا 

برنامه ظهر گاهی"تانیایش" نیز در دهه اول ماه محرم معطوف این مناسبت روی آنتن می رود. در این برنامه مفاهیم فرهنگ عاشورا برای مخاطبان تبیین و بررسی می شود. 

برنامه "عطر عاشقی" نیز با تدارک ویژه برای ماه محرم، دیگر برنامه گروه معارف شبکه پنج سیما است که جمعه ها هر هفته ساعت 20 از اماکن متبرکه و مذهبی تماشایی می شود. در این برنامه هر هفته یک موضوع با محوریت محرم و انتظار بررسی و تبیین خواهد شد. 

مداحی سید امیر حسینی و حاج حسین سازور در ماه عزای سرور و سالار شهیدان برای مخاطبان نیز پخش خواهد شد.  

محفل سوگ 

مستند گزارشی"محفل سوگ (تکایا)" با محوریت به تصویر کشیدن تکایا و حسینیه های قدیمی استان تهران در ماه محرم تقدیم نگاه عزاداران حسینی می شود.   

این برنامه با به تصویر کشیدن تکایا و حسینیه های استان تهران سعی دارد به معرفی هر چه بیشتر این اماکن، جایگاه و خاستگاه ویژه آنها در جامعه و اقشار مختلف مردم بپردازد. همچنین در این برنامه تاریخچه اماکن و برپایی مراسم عزاداری در طول چندین دهه، نقش مؤثر سنت ها و اعتقاداتی که در باور عمومی مردم ریشه های عمیق دارند، مطرح خواهد شد. از سوی دیگر این امر سبب بازخوانی مجدد فرهنگ ایرانی اسلامی و معارف حسینی می شود و فرهنگ و معارف عاشورا به نسل های بعدی منتقل می شود. 

برنامه "محفل سوگ" به تهیه کنندگی سمانه مشحون کاری از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما، در قالب مستند گزارشی در 10 قسمت 35 دقیقه ای برای ایام عزاداری سالار شهیدان "اباعبدالله الحسین" (ع) در نظر گرفته شده است.

واحد تامین برنامه شبکه پنج، در دهه اول محرم پخش آثار سینمایی مذهبی و مستند هایی با موضوع محرم  را برای مخاطبان تدارک دیده است. 

سایر برنامه های شبکه پنج سیما مثل: برنامه ی به خانه برمی گردیم، رنگین کمان، در شهر در استان، تهران بیست و ... با حال و هوای محرمی روی آنتن خواهد رفت. 

 نماهنگهای محرم، میان برنامه های محرمی،کلیپ های مداحی، آموزش های لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مقابله با شیوع مجدد بیماری کرونا و... دیگر برنامه هایی است که از قاب شبکه پنج سیما در فواصل زمانی مختلف پخش خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز