وقتی که بازیگر حرمله هم به ستوه می‌آید!/اگر تهیه کننده‌ای بخواهد یک فیلم تاریخی بسازد باید رقمی نجومی پیش بینی کند!

۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۰۷:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۳۲۳
وقتی که بازیگر حرمله هم  به ستوه می‌آید!/اگر تهیه کننده‌ای بخواهد یک فیلم تاریخی بسازد باید رقمی نجومی پیش بینی کند!
انوش معظمی بازیگر سریال مختارنامه می گوید : علاوه برممیزی هایی که وجود دارد و دخالت های بی مورد و اعمال سلیقه های بی مورد و انحصار طلبی مذهبی برخی ها موانعی بوجود می آورد. بنابراین تهیه کننده ها ریسک نمی کنند و نمونه اش هم چند فیلمی است که ساخته و توقیف شد و معروف ترین آنها روز رستاخیز است.

مریم فیروزفر؛ انوش معظمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا؛ درباره دلیل کاهش تعداد فیلم های سینمایی با محوریت عاشورا گفت: این موضوع دلیل های متعددی دارد که از آنها می توانم به تورم افسار گسیخته اقتصادی اشاره کنم و اگر تهیه کننده ای بخواهد یک فیلم تاریخی بسازد باید رقم های نجومی را پیش بینی کند. حتی نمی تواند برآورد دقیقی برای یک ماه آینده هم تخمین بزند و از آنجایی که این آثار معمولا زمان بر هستند، چنین موضوعی برای او مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر این ممیزی هایی که وجود دارد و دخالت های بی مورد و اعمال سلیقه های بی مورد و انحصار طلبی مذهبی برخی ها موانعی بوجود می آورد. بنابراین تهیه کننده ها ریسک نمی کنند و نمونه اش هم چند فیلمی است که ساخته و توقیف شد و معروف ترین آنها روز رستاخیز است.

معظمی همچنین بیان داشت: راهکارهایی برای توقف این جریان وجود دارد و جای گفت و گو و زبان مشترک در این میان خالی است. وقتی به یک زبان مشترک برسیم کم کم مشکل حل خواهد شد. بار بیشتر این جریان از سمت فیلم سازان نیست چون فیلم سازان به ساخت چنین آثاری رغبت دارند و همگی به اهل بیت (ع) ارادت دارند و دوست دارند کارهای عاشورایی بسازند به هرحال امام حسین (ع) و واقعه عاشورا ظرفیت خوبی برای فیلم و سریال دارد و مثل یک اقیانوسی است که هر فیلمسازی می تواند یک تکه از این اقیانوس را انعکاس دهد.

وی افزود: هر فردی از زاویه نگاه خودش می تواند این واقعه را تعریف کرده و به تصویر بکشد و می توان تعداد بیشماری اثر در این زمینه ساخت.

انتهام پیام/

 

نظر شما