ابتهاج با «آینه شکسته» همراه کاروان شعر و موسیقی رادیو فرهنگ

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۳۴۴
ابتهاج با «آینه شکسته» همراه کاروان شعر و موسیقی  رادیو فرهنگ
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» چهارشنبه ۲۶مرداد به پخش و بررسی قطعه «آینه شکسته» سروده‌ای دیگر از امیر هوشنگ ابتهاج اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» شماره ۴۳۷ امروز «آینه شکسته» از آثار محمدرضا لطفی ‌و شعر زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج پخش و بررسی می شود.

در این برنامه که شناسنامه آثار موسیقی وچگونگی شکل گیری قطعات ماندگار از شعر و موسیقی کشورمان بررسی می‌شود شنوندگان با سازندگان و چگونگی شکل گیری قطعه «آینه شکسته» آشنا می شوند.

«آینه شکسته» از ساخته های استاد لطفی بر روی شعری از هوشنگ ابتهاج بود که عبدالوهاب شهیدی آن را اجرا کرد ‌‌و‌ بعدها این اثر را سالار عقیلی بازخوانی کرد که در این برنامه پخش می شود. 

در این برنامه صحبت‌های محمدرضا لطفی را درباره این اثر ‌و موسیقی دانان را  می‌شنویم.

این تصنیف با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی مازیار شاهی به عنوان یکی از قطعات آلبوم "قافله سالار عشق"، منتشر شده است.

گفتنی است ،بنا بر اعلام یلدا ابتهاج پیکر  استاد امیر هوشنگ ابتهاج ( ه.ا. سایه) روز پنج‌شنبه ۲۷ مرداد‌ ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت تهران تشییع می‌شود. مراسم خاکسپاری نیز جمعه ۲۸ مرداد‌ ساعت ۹ صبح در باغ محتشم رشت برگزار می‌شود.

محمدرضا لطفی

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز