چرا پیکر مرحوم ابتهاج به ایران نیامد؟+تصویر

۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۱۴:۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۶۶۹۱
چرا پیکر مرحوم ابتهاج به ایران نیامد؟+تصویر
یلداابتهاج در اینستاگرامش در واکنش به عدم انتقال پیکر سایه به وطن نوشت: متاسفانه شاهد خامی‌هایی بودیم که بازگشت پیکر «سایه» را به وطن تا به امروز به تاخیر انداخته. بی‌حرمتی به ساحت او و پیکر او در هر آیین و مرامی ناپسند است و بخشودنی نیست.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر برنا ؛ یلدا ابتهاج فرزند زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج (شاعر معاصر)  قبل متنی را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است که در ذیل می خوانید.

یلدا ابتهاج در ادامه این ماجراها و حواشی نوشته است:

تا به امروز، تحسین و اشاعه زیبایی و نیکی، هم تلاش من بوده، هم انگیزه‌ام. همان‌طور که «زیبایی» را نمی‌شود به بند کشید که «پری‌رو تاب مستوری ندارد»، زشتی هم سر انجام بر ملا می‌شود. به روح ما پنجه می‌کشد، می‌آزارد و ناامید می‌کند. پس بگذار آینه زیبایی‌ها باشیم نه زشتی‌ها.

به یاد جمله عمیق احسان یارشاطر می‌افتم: «امیدوارم که نیکی همیشه به چشم تو زیبا بیاید». نیکی را زیبا دیدن، آدمیزادگی است.

و این روزها که ما و شما مردم ایران و جهان زبان پارسی، در غم از دست دادن پدر، شاعر بزرگ ایران که یک قرن در ستایش زیبایی، عدالت و درستی سرود، در سوگ نشسته‌ایم، متاسفانه شاهد خامی‌هایی بودیم که بازگشت پیکر او را به وطن تا به امروز به تاخیر انداخته. بی‌حرمتی به ساحت او و پیکر او که در هر آیین و مرامی ناپسند است، بخشودنی نیست، از جانب هر کسی، حتی نزدیکان او، بی‌حرمتی به مردم ایران است. با اقداماتی که اینجا در آلمان من و برادرانم (کیوان و کاوه) انجام داده‌ایم امید داریم تا در روزهای آینده بتوانیم او را در آخرین سفرش در بازگشت به زادگاهش بین مردمی که دوستشان داشت و برای آنان سرود، همراهی کنیم.

پست اینستاگرام یلدا ابتهاج

 

نظر شما
نظرات
مملی
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
این یلداابتهاج هم واقعا مشکل داره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ارش
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
روحش شاد
کار خوبی کردن که نیاوردن ، به سنگ قبرش هم رحم نمیکردن
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
متاسفانه مملکت همینه کسی ارزشی برا فرهنگ قائل نیست
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز