گزارش ویژه «برای مردم»

دیپلماسی منطقه‌ای ارتباطات مردم منطقه را محکم می‌کند

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۲۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۶۳۹
دیپلماسی منطقه‌ای ارتباطات مردم منطقه را محکم می‌کند
کارگردان مستند «داستان جدایی» معتقد است، دیپلماسی منطقه‌ای ارتباطات اجتماعی و فرهنگی مردم کشورهای منطقه را مستحکم‌تر می‌کند.

احمد شفیعی تهیه‌کننده و کارگردان مستند در گفتگو با خبرنگار برنا درباره عملکرد سازمان سینمایی در یک سال گذشته و همچنین یکی از مهم‌ترین افق‌های دید این سازمان مبنی بر اشاعه فرهنگ ایرانی در منطقه و دیپلماسی فرهنگی در کشور غرب آسیا، گفت: با توجه به شرایط 2 سال گذشته کشور سینمای ایران را بسیار تحت تاثیر قرار داده بود الان زود است که به بررسی عملکرد سازمان سینمایی بپردازیم و شاید الان تغییر و یا بهبودی را شاهد نباشیم.

او ادامه داد: درباره دیپلماسی فرهنگی و منطقه‌ای می‌تواند به شدت برای ما و سینمای ما راهگشا باشد به این علت که منطقه غرب آسیا به نوعی محدوده ماست و این مرزهایی که الان کشورها را از دیکدیگر جدا کرده نبودند و تعاملات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... گسترده‌ای میان این مردم وجود داشته است. حتی روابط اجتماعی و فرهنگی مردم این منطقه با یکدیگر بسیار محکم‌تر از ارتباطات سیاسی و رسانه‌ای دولت‌های فعلی است به همین دلیل بهبود ارتباطات فرهنگی با کشورهای منطقه از سوی مسئولان می‌تواند به توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای کمک کند.

تهیه‌کننده مستند «پرواز بی‌بازگشت» درباره ظرفیت‌های کشور عراق برای همکاری‌های سینمایی بیان کرد: من سال‌هاست در این کشور مشغول فعالیت هستم و اولین مستند خود را در این منطقه ساخته‌ام به همین دلیل از نزدیک با این کشور آشنا هستم و به همین دلیل می‌گویم که برای تعاملات فرهنگی عراق علاوه بر ظرفیت بالا، بیشترین اشتراکات فرهنگی را نیز با مردم ما دارد.

تهیه‌کننده مستند «آقای مدیر» در پایان تاکید کرد: نزدیک شدن هنرمندان، سینماگران و مستندسازان در کشورهای منطقه به ویژه عراق می‌تواند بسیار به سینمای ایران و بهبود ارتباط فرهنگی و اجتماعی ما با همسایگان خود کمک کند چراکه همچنان درباره کشورهای مختلف منطقه تصویر ذهنی شاید نادرستی وجود داشته باشد و این تعاملات فرهنگی و سفرهای منطقه‌ای می‌تواند به شفافیت این ذهنیت‌های نادرست بهبود ببخشد به همین دلیل امیدوارم این سفرها ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز