گزارش ویژه «برای مردم»

قاسم افشار: از دولت جدید هیچ طلبی نداریم

۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۲۵۰
قاسم افشار: از دولت جدید هیچ طلبی نداریم
اگر به نوعی دهه‌ی ۶۰ را دهه‌ی اوج موسیقی دستگاهی بدانیم بدون شک دهه‌‌ی هفتاد دهه‌ی اوج‌ موسیقی پاپ با صدای خوانندگانی چون قاسم افشار محسوب می‌شود. افشار که از آغازگران این‌ راه بوده سال‌ها مسیر رو به جلویی را طی کرده است و با انتشار آلبوم‌هایی چون: «بغض»، «رنگارنگ»، «خواب گریه‌ها» و خواندن تیتراژ سریال‌هایی چون: «تب سرد»، «خسته‌دلان» و... در ذهن مخاطب نشسته است.

«قاسم افشار» خواننده موسیقی پاپ که آلبوم‌هایی چون: «بغض»، «رنگارنگ»، «خواب گریه‌ها» و... را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد در خصوص وضعیت موسیقی در دولت سیزدهم به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: خوشبختانه اجراها از سال پیش تا به حال بهتر شده است. جدیدا وزارت ارشاد نظارت‌ بیشتری در خصوص کنسرت‌ها و اجراهای لایوی که برگزار می‌شود دارد. البته من خودم با این نظارت‌هایی که تصویب شده کاملا موافقم. امیدوارم دولت جدید علاوه بر اینکه از موسیقی حمایت می‌کند با ریزبینی بیشتری پیگیر باشد تا برنامه‌ها به درستی اجرا شوند. 

او ادامه داد: مدتی ما شاهد اجراهای بی‌کیفیت، لب‌خوانی، پلی‌بک و... بودیم که این کارها توهین به مخاطب محسوب می‌شود اما خوشبختانه با پیگیری وزارت ارشاد این مسئله تا حدودی حل شد. 

او در خصوص افت کیفیت تولیدات موسیقی و تغییر ذائقه‌ی مخاطب اظهار داشت: در چند سال اخیر شاهد افزایش تعدد خوانندگان هستیم. البته این ازیاد اصلا بد نیست اما مشکل اینجاست که کیفیت آثار کم شده است و ترانه‌های بسیار ضعیفی به خورد مخاطب داده می‌شود که برخی از این ملودی‌ها و شعرها شبیه یکدیگرند. به هرحال این وضعیت باید بهبود پیدا کند و موسیقی که سالم و درخور مخاطب است تهیه شود.

این خواننده پاپ ادامه داد: اگر حساسیتمان را کمی بیشتر کنیم، به مخاطب احترام‌ بیشتری خواهیم گذاشت. به قول «فریدون شهبازیان» از بس مردم موسیقی بد شنیده‌اند گوش‌هایشان عادت کرده است، شاید اگر کمی در این امر سخت‌گیری کنیم گوش‌های مخاطب تغییر کند.‌

افشار در خصوص انتظاراتش از دولت جدید عنوان کرد: شروع کار موسیقی پاپ با ما و متولیان آن زمان آقای شهبازیان، علی معلم دامغانی و... بوده است. ما از دولت جدید هیچ طلبی نداریم فقط می‌خواهیم به ما میدان داده شود. برای مثال اگر می‌خواهیم کنسرتی برگزار کنیم شش ماه در نوبت سالن نمانیم. دلمان می‌خواهد نسل ما را از یاد نبرند و به برای اجرای برنامه‌ها به ما کمک کنند تا این راه سخت کمی هموارتر شود.

او در آخر گفت: آهنگ جدیدی به نام «ازم نپرس» را آماده پخش دارم که تا یکی دو هفته‌ی آینده منتشر خواهد شد. شاعر این اثر بابک صحرایی، آهنگساز امیر عباس حسن‌زاده و تنظیم‌کننده آن کمال صداقت است. البته دو کار دیگر هم در دست تولید داریم که فکر می‌کنم تا پایان امسال منتشر شود. 

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

نظر شما