گزارش هفته؛

آیا سینمادارها فوتبال را به سالن‌های نفروش راه می‌دهند؟

۱۴۰۱/۰۶/۱۷ - ۰۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۴۰۹۴
آیا سینمادارها فوتبال را به سالن‌های نفروش راه می‌دهند؟
پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در سالن‌های سینما از چند منظر دارای مزایا و معایبی است که در گزارشی با خانواده‌ی سینما به خصوص مدیران سالن‌های سینمایی آن را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ اکران مسابقات جام جهانی در سالن‌های سینما ضمن بازگشت هیجان به سالن‌های نمایش فیلم می‌تواند از قدرت فوتبال به نفع فرهنگ و هنر استفاده چند جانبه باشد اما آیا قواعد و قانون در این مسیر با این اتفاق همراهی می‌کند؟

آیا جام جهانی ناجی سینما می‌شود؟

آیا جام جهانی ناجی سینما می‌شود؟

سینمای ایران برای روشن نگه داشتن سالن‌ها به فاکتورهای مختلفی احتیاج دارد از فیلم خوب گرفته تا حضور کارگردان‌های شهیر و البته فرمول همیشگی که همان چهره‌های ستاره و گره‌گشای گیشه است اما در بسیاری از مواقع صاحبان سینما با توجه به سلیقه روز مخاطب به سمت کارهایی می‌روند که این مسئله هم همیشه حل مسئله نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. حالا باید دید بازی‌های جام‌جهانی و فوتبال می‌تواند ناجی این روزهای سینماها باشد یا نه؟ خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینماها را بررسی می‌کند.

داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما و مدیر سینما صحرا در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش گفت: شورا تصمیم گرفته بازی‌های مقدماتی تیم ملی ایران در آبان و آذر ماه را در سینماها پخش کند و بعد از بازی‌های مقدماتی بازی‌های دور بعد را برای کمک به سینماداران پوشش بدهد. 

او ادامه داد: قطعا پخش مسابقات جام جهانی در سینماها تاثیرگذار است چرا که باعث می‌شود هواداران فوتبال با محیط سینما ارتباط بیشتری برقرار کنند و قبل و بعد از فوتبال به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «افراطی‌ها» گفت: فکر می‌کنم آبان ماه بهترین زمان برای فروش سینماها باشد. البته به دلیل جام جهانی ممکن است مخاطب‌های سینما تا مدت اندکی کم شوند اما باز به دلیل برگزاری جشنواره فیلم فجر و نزدیک شدن به عید نوروز قطعا اوضاع بهتر خواهد شد.

آیا جام جهانی فوتبال باعث رونق سینما می‌شود؟

آیا جام جهانی فوتبال باعث رونق سینما می‌شود؟

سینمای ایران برای روشن نگه داشتن سالن‌ها به فاکتورهای مختلفی احتیاج دارد از فیلم خوب گرفته تا حضور کارگردان‌های شهیر و البته فرمول همیشگی که همان چهره‌های ستاره و گره‌گشای گیشه است اما در بسیاری از مواقع صاحبان سینما با توجه به سلیقه روز مخاطب به سمت کارهایی می‌روند که این مسئله هم همیشه حل مسئله نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینما را بررسی می‌کند.

مژگان زرگر مدیر پردیس سینما ملت در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش گفت: سینما و فوتبال علاوه بر ابعاد فرهنگی و اجتماعی، جنبه‌ی سرگرمی هم دارند. تماشاگر علاقه‌مند است فوتبال را در استادیوم و فیلم را در سینما تماشا کند حالا تلفیق این دو مورد با هم برای مخاطب لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. اگر قرار باشد مسابقات جام‌جهانی در سینما به نمایش در بیاید سوای بعد سرگرمی، درآمدی را هم برای صاحبان سینما به همراه خواهد داشت. البته ناگفته نماند که ساعت بازی‌های جام جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد. مثلا اگر ساعت بازی‌های مهم با سانس‌های پربیننده سینماها یکی باشد خود این موضوع موجب افت فروش بیشتر خواهد شد و ممکن است نتیجه‌ی عکس بدهد.

زرگر درخصوص پیش‌بینی‌اش از اکران‌های پاییزی عنوان کرد: تا زمانی که فیلم‌های جدید معرفی نشوند هیچ پیش‌بینی نمی‌توان داشت. در حال حاضر یک فیلم خارجی هم به چرخه اکران اضافه شده که در هفته اول، فروش خیلی خوبی نداشته است. حالا باید ببینیم با وجود تبلیغاتی که برایش آغاز شده آیا می‌تواند خودش را بالا بکشد یا نه.

او ادامه داد: مردم همیشه به سینما توجه خاصی داشته‌اند‌. بارها دیده‌ام که با عشق و علاقه پیگیر این هستند که کدام اثر را تماشا کنند. امیدوارم که اکران‌های پائیز هم موفق باشند و بتوانیم شاهد فروش چشمگیری در سینماها باشیم. 

این مدیر در خصوص احترام به سلیقه‌ی مخاطب امروزی و کشاندنش به سینماها گفت: در حال حاضر ۲ انیمیشن و چند فیلم در ژانر کمدی و اجتماعی روی پرده‌های سینماها وجود دارد تا مردم با آمدن به گیشه راضی از سالن‌ خارج شوند. اینکه بتوانیم در سینما همه‌چیز را داشته باشیم تا مخاطبین براساس سلیقه خودشان آن را انتخاب کنند امر مثبتی است. برای مثال این روزها می‌بینم که خانواده‌ها به خاطر فرزندانشان استقبال خوبی از انیمیشن‌ها می‌کنند و خوشبختانه تمامی سانس‌های ما پر می‌شوند که این موضوع اتفاق خیلی خوبی است. 

او ادامه داد: به نظرم بازی‌های تیم ملی نسبت به سایر بازی‌ها با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد. امیدوارم اگر قرار است این اتفاق نهایی شود زودتر اطلاع‌رسانی‌‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد تا زیرساخت‌ها را برای رفت‌ و آمد مردم در سینما ملت مهیا کنیم.

مژگان زرگر برنا

مژگان زرگر در خصوص وضعیت فعلی سینماها عنوان کرد: حدود ۲ سال سینماهای کشور به دلیل پاندمی کرونا تعطیل بودند و بیشتر آن‌ها به شکل ۳۰ یا ۵۰ درصد کار می‌کردند تا اینکه از عید نوروز به بعد اکران‌ها جان دوباره‌ای گرفتند. البته این را هم بگویم که‌ با وجود شلوغی‌ها همچنان ضریب اشغال ما ۲۰ درصد بوده است‌ و این نشان می‌دهد که ما هنوز به تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های بیشتری نیازمند هستیم.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز