یادداشت هفته؛

درآمد بازیگران سینما از تبلیغات چقدر است؟

۱۴۰۱/۰۶/۱۹ - ۰۶:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۴۳۰۴
درآمد بازیگران سینما از تبلیغات چقدر است؟
یادداشت ؛ مجتبی احمدی، دبیر گروه فرهنگ و هنر – خبرگزاری برنا

در همه جای دنیا برندها و صاحبان کالاهای نامدار و البته شرکت‌های تجاری ضمن رقابت با یکدیگر برای معرفی و اقبالشان در بازار به سراغ انواع و اقسام تبلیغات می‌روند که نوع مرسوم و پر سر و صدای آن به استفاده از چهره‌های نامدار سینمایی، ورزشی، عرصه‌ی موسیقی و دیگر افراد محبوب جامعه مرتبط می‌شود.

با توجه به اینکه موفقیت و درآمدزایی در عرصه تبلیغات به خصوص در دهه‌ی اخیر جزو بیزینس‌های پر سر و صدا و پر هزینه محسوب می‌شود ورود افراد مختلف در این حوزه با نگاهی کاملا فکورانه در حوزه اقتصاد صورت می‌گیرد.

آمار و  ارقام نشان می‌دهد که بسیاری از چهره‌های نامدار ورزشی و سینمایی درآمدی چند برابر در دنیای تبلیغات نسبت به فعالیت تخصصی‌شان دارند و در بخشی از اظهارنظرها می‌شنویم که می‌گویند ترجیح می‌دهیم به جای حضور در آثار ضعیف‌تر از این شیوه زندگی اقتصادیمان را مدیریت کنیم.

در این بازار البته شرکت‌های تبلیغاتی و دلالان موثر با ترفندهایی ویژه سعی بر این دارند که دنیای رقابتی برندها را به نفع خودشان مدیریت کنند و جالب اینکه رقابت از میان کالاهای تجاری حالا به عناصر تبلیغاتی مانند ورزشکاران و بازیگران نیز کشیده شده است. 

در آمدهای میلیاردی فعالیت در دنیای تبلیغات آنقدر به مذاق چهره‌ها خوش آمده است که روی آن حساب ویژه باز کرده‌اند و خیلی از فعالیت‌های هنریشان را براساس آن چیدمان می‌کنند. اتفاقی که به نظر دو سر سود می‌آید اما با برد و باخت‌هایی همراه است.

آنچه در این یادداشت مدنظر است ذکر چند نکته‌ی مهم و حیاتی در دنیای تبلیغات است که به نظر می‌آید در کشور ما با کمترین توجه از چهره‌های به نام تبلیغات با آن مواجه می‌شوند.

مشاوران در دنیای تبلیغات می‌توانند نقشی اساسی در نحوه‌ی حضور کاراکترهای تبلیغاتی داشته باشند؛

_ چه بسیار افراد صاحب نام و حتی محبوب که با حضور اشتباه در تولیدات  تبلیغاتی نه تنها جایگاه هنری و حرفه‌ای‌شان را زیر سوال برده‌اند که تا حدودی به محبوبیتشان نیز خدشه وارد کرده‌اند.

_ چه بسا دیده شده است که برخی از کاراکترهای تبلیغاتی در جایگاهی نامناسب به لحاظ سناریو و قاب تبلیغاتی قرار گرفته‌اند و به نوعی سو استفاده تبلیغاتی شده‌اند. 

_بارها دیده شده است که برخی از چهره‌های محبوب و معروف بدون شناخت از کالا و برند در حوزه تبلیغات آن اثر یا کالا ورود کرده‌اند که در این مسیر دوستدارانشان را معترض دیده‌اند.

_گپ‌و‌گفت‌ها و تحقیقات میدانی ما می‌گوید نگاه صرفا بیزینسی شرکت‌های تبلیغاتی گاهی باعث شده است که به هیچ یک از محدویت‌ها و چارچوب‌های مدنظر توجه نشود و با آدرسی اشتباه هنرمندان و افراد صاحب نام را با مردم سرشاخ کنند.

نکته‌ای که در این یادداشت به شدت مورد توجه است ذکر این مسئله است که بیزینس پر سر و صدا و  پردرآمد امروز دارای وجوه مختلف در آمدزایی و البته هنری است که متاسفانه بعد هنری آن مدنظر قرار نمی‌گیرد و بدون تعارف باید گفت دامی جدی برای افراد صاحب‌نام در برخی اوقات محسوب ‌می‌شود.

طبیعی است که استایل ورود، سناریو، لحن، نوع دیالوگ مصداق و میزان تایید و قالب و قاب حضور در آثار تبلیغاتی نکاتی است که بایستی چهره‌های نامدار روی آن اشراف کامل داشته باشند و فریب اعداد و ارقام هنگفت و دیده شدن‌های نامرغوب را در این مسیر نخورند که این آسیب نه تنها روی وجه اجتماعی‌شان موثر است که می‌تواند طبقه‌ی تخصصی آن‌ها را نیز دچار لغزشی جدی کند.

حضور پر رنگ هنرمندان، ورزشکاران و حتی چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی در آثار تبلیغاتی نشان از این دارد که علاقه‌ و کشش به این در باغ سبز همه‌گیرتر از گذشته بوده و قطع به یقین مخاطرات آن پیش رو است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
هنرمندان حقوق و دستمزد کافی ندارند که دست به چنین کاری میزنند بسه دیگه آقای مدیری و امثال ایشان یک کم هم اجازه بدین دیگران کسب در آمد کنند
کورش
|
-
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
ولی درآمدشون از عوضی بازی ازتبلیغات هم بیشتراست!!!
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز