مانی حقیقی: چرا فکر می‌کنید ما راهنمای گردشگری شما هستیم؟

۱۴۰۱/۰۶/۱۹ - ۰۶:۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۳۷۵۲۷۳
مانی حقیقی: چرا فکر می‌کنید ما راهنمای گردشگری شما هستیم؟
مانی حقیقی با فیلم سینمایی «تفریق» در جشنواره برلین امسال حضور دارد. او در حاشیه این جشنواره به پرسش‌های سیاسی خبرنگاران پاسخ‌ متفاوتی داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مانی حقیقی در نشست خبری فیلم سینمایی «تفریق» در جشنواره فیلم برلین گفت: واقعا نمی‌توانم به شما بگویم که این مسئله تا چه حد زیادی آزاردهنده است. اینکه دائم از شما سوال سیاسی پرسیده شود. البته که شما آزادید سوال سیاسی بپرسید و کسی نمی‌گوید این کار را نکنید اما ما یک اثر هنری ساخته‌ایم؛ حالا خوب یا بد و دوست داریم درباره چگونه ساختن آن بحث کنیم. و اینکه معنای این اثر برای شما چیست؟

او عنوان کرد: بیایید این را فراموش نکنیم که هنر قرار است یک نوع زبان جهانی باشد که در آن ما به مرزهای جداکننده‌مان غلبه کنیم. 

کارگردان فیلم سینمایی «خوک» گفت: من هر مصاحبه‌ای می‌کنم این را می‌پرسند که اصلاح‌طلب‌ها درباره شما چه فکر می‌کنند؟ تندروها درباره شما چه فکر می‌کنند؟ سانسور شده‌اید؟ سانسور نشده‌اید؟ با سانسور چطور سر و کله می‌زنید؟ باشد آخر چندبار باید این را بشنوید؟ بله، سانسور در ایران وجود دارد. بله، زندگی با آن سخت است و بله ما با سانسور دائما سر و کار داریم. به شیوه‌های مختلفی که به شرایط سیاسی ربط دارد. اما موارد بسیار بیشتری برای بحث وجود دارند.

حقیقی با طرح پرسشی ادامه داد: بگذارید من از شما یک سوال بپرسم. چرا فکر می‌کنید فیلم‌های ایرانی برای شما باید به شکل راهنمای گردشگری ایران باشند؟ ما اینجا نیستیم که کشورمان را به شما عرضه کنیم و بگوییم بیایید و ببینید ما چقدر قربانی هستیم. خواهشا بیایید و به ما کمک کنید و اینجور چیزها. این(سوالات) حال به هم زن و خسته‌کننده است. پس تشویقتان می‌کنم که به این فیلم مثل یک فیلم و یک اثر هنری نگاه کنید و از ساختنش با هم صحبت کنیم چون این بحث واقعا جالب است.»

انتهای پیام/

 

نظر شما