اولین زائر مقبره ی امام حسین(ع) چه کسی بود؟

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۰:۳۴:۵۵
کد خبر: ۱۳۷۷۲۱۵
اولین زائر مقبره ی امام حسین(ع) چه کسی بود؟
رادیو فرهنگ با فرارسیدن اربعین حسینی با ویژه برنامه‌های متنوعی همراه مخاطبان به عزاداری می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ پرداختن به ادبیات آئینی ـ شعر آئینی و گزارش متناسب با حال و هوای روز های پایانی ماه صفر، ذکر تأثیر راهپیمایی، امام حسین (ع) از میان افرادی که به زیارت اربعین نایل شده‌اند، معرفت در هنرهای عاشورایی و معرفی و بازخوانی کتاب های مربوط به امام حسین (ع)، تاریخچه پیاده روی اربعینی، تجلی اربعین حسینی(ع) در آثار نظم و نثر فارسی، همچنین پخش زندگی‌نامه شهدای کربلا و هشت سال دفاع مقدس، شعر خوانی شاعران با موضوع اربعین ، تبیین فرهنگ عاشورا و پخش زیارت اربعین و در ارتباط با خانواده حسینی و فرهنگ حسینی از جمله محورهای موضوعی برنامه های اربعینی رادیو فرهنگ است .

در برنامه « بازتاب»  چهارشنبه ۲۳ شهریور دکتر سید محمد رضا مرندی استاد دانشگاه و کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و دکتر محسن مومنی شریف فعال فرهنگی سیاسی به عنوان کارشناس، راهپیمایی اربعین را با اساس ظرفیت ها و فرصت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی به عنوان الگو و نمونه ای از پدیده ای تمدن ساز بررسی می کنند، این برنامه به تهیه کنندگی و سردبیری شهرزاد چرامی و گویندگی احسان همتی ساعت ۱۷:۰۰ پخش می شود.

برنامه جوانه ها نیز پنجشنبه ۲۴ شهریور با موضوع اربعین حسینی و اولین زائر مقبره ی امام حسین(ع) با این سوال محوری در برنامه که به نظر شما در واقعه‌ی عاشورا چه نکته ای از اهمیت بیشتری برخوردار بوده ؟ و به چه نکاتی تا به حال کمتر اشاره شده؟ به تهیه کنندگی مریم قاسمی با بخش هایی ویژه ی اربعین حسینی روی آنتن می رود.

برنامه « چله ارغوانی » نیز  برنامه ای از گروه تولید و تامین است که جمعه ۲۵ شهریور ساعت ۱۸ با موضوع تاریخ  نگاری عاشورا تا اربعین" با تاکید بر حدیث جابر و"

تحلیل تاریخی اربعین حسینی براساس مقاتل و منابع شیعی  با پیوستی از رسالت امروز ما در ولایتمداری در این برهه تاریخی پخش می شود .

برنامه "کنار قدم های جابر" نیز برنامه است در باره پیاده روی اربعین که در گروه تاریخ اندیشه تدارک دیده شده این برنامه جمعه ۲۵ شهریور  به تهیه کنندگی محمد رضا حاج حیدری و‌شنبه ۲۶ شهریور با همراهی امیر رضا راز  از ساعت ۱۱:۳ تا ۱۴:۰۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود، نهضت «عاشورا» و قیام امام حسین(ع) -حدیث جابر، معرفی سفرنامه ها و پژوهش ها درباره اربعین حسین ع از جمله محورهای موضوعی این برنامه است.

برنامه « قلب فرهنگی» جمعه ۲۵ شهریور  - با رویکرد ائمه جمعه مراکز استان ها و شهرستانها و محوریت اربعین حسینی پخش می شود.

در ویژه برنامه «به از دور سلام»کاری از «پخش» این شبکه رادیویی ، با گزارشگران مستقر در مسیرکربلا به نجف ارتباط تلفنی برقرار می شود و برنامه با یجاد فضای مناسب اربعینی روی آنتن می رود ، علاوه بر برنامه « به تو از دور سلام » ، پخش رادیو فرهنگ در فواصل مختلف بخش های متنوعی از جمله مستند های کوتاه از خاطرات و سفرنامه‌های سالیان گذشته، پخش سخنرانی درباره اربعین ، روایتگری، بررسی تاریخی و فلسفی اربعین سید الشهدا، و گفت‌وگوی مستمر با مسئولین کشوری و لشگری را تدارک دیده است .

برنامه «صبح به وقت فرهنگ»نیز برای زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله الحسین (ع) و آثار و برکات زیارت امام حسین (ع) و اطلاع رسانی از حال و‌هوای کربلا هر روز ارتباط با کربلا و فضای اربعین حسینی داشته ودر بخش فرهنگی به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و نهضت حسینی می پردازد.

همچنین ویژه برنامه روز اربعین «ملت امام حسین(ع)» به صورت زنده ۱۸۰ دقیقه روی آنتن می رود

 گفتنی است زیارت اربعین نیز ساعت ۸ صبح روز اربعین از رادیو فرهنگ پخش می شود

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز بشنوید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز