کتاب هفته؛

پشیمانی دختران فراری در «عروسی شغال‌ها»

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۳۱۲
پشیمانی دختران فراری در «عروسی شغال‌ها»
کتاب «عروسی شغال‌ها» نوشته عاطفه شاطری‌کاشی به مسائل دختران فراری در جامعه می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ کتاب عروسی شغال‌ها نوشته عاطفه شاطری‌کاشی از ۲۹ بخش تشکیل شده و به مسائل دختران فراری در جامعه می‌پردازد. شاطری‌کاشی معلم کودکان ۱۳ تا ۱۶ ساله است و فرار از خانه را در میان جوانان به شکل جدی رصد می‌کند تا جایی که اگر یک روز یکی از دانش‌آموزان در مدرسه حضور نداشته‌باشد، موجب نگرانی این معلم از احتمال فرار دانش‌آموز از خانه خواهدشد.

داستان در اصل داستانِ لیلا و هنگامه است و روایت اصلی از زبان و فکر آن دو است. فصلی هم که از زبان جابر روایت می‌شود و درواقع می‌خواهد به پیشبرد آن دو روایت کمک کند. می‌توان گفت فصل روایت جابر کلید است برای روایت‌های لیلا و هنگامه، کلیدی که اگر نبود درهای روایت این دو شاید هیچ‌وقت گشوده نمی‌شد.

لیلا می‌رود به امید یک زندگی بهتر... به امید پیداکردن یک راز... به امید یک خانه خیلی بزرگ، اما وقتی به پایان می‌رسد می‌بیند هیچ‌چیز بهتر از همان چیزی که داشت، نبوده‌است. آینده لیلا شخصیت داستان از گذشته مادرش هنگامه شکل گرفته و این روایت‌ها برای او پیش آمده‌است.

در طول متن کتاب، متونی که در دفترچه خاطرات نوشته شده‌است با فونت دیگری در کتاب مشخص شده که این بخش از داستان را از دیگر بخش‌ها جدا می‌کند.

کتاب عروسی شغال‌ها نوشته عاطفه شاطری‌کاشی در ۱۸۲ صفحه در ۵۵۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات هیلا منتشر شده‌است.

انتهای پیام/

نظر شما