رسول اولیازاده: باید در بزنگاه‌ها بصیرت داشته باشیم

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۸:۴۳:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۳۸۳۳
رسول اولیازاده: باید در بزنگاه‌ها بصیرت داشته باشیم
یک عکاس نامدار معتقد است که هنرمند باید از جامعه ایرانی بصیرت داشته و بتواند تشخیص دهد که در چه موضعی قرار بگیرد.

رسول اولیازاده از عکاسان شناخته شده ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در خصوص صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: همانطور که صحبت های مقام معظم رهبری فرمودند که جامعه هنری ما جامعه مومن و با شرفی است هیچ کسی نمی تواند نسبت به آن نظری دهد چرا که حرفی غیر از این نمی‌شود گفت.

وی افزود: جامعه و قاطبه هنرمندان همانطور که حضرت آقا فرمودند هم مومن، هم شریف و هم هنرمندان اصل و نسب دارند و به معنی واقعی کلمه هنرمندند. در هر قشری آدم‌های مومن و شریف وجود دارند و یک عده ای هم هنرمند نیستند اما لباس هنرمند را پوشیده اند.

رییس سابق خانه‌ عکاسان ایران در پاسخ به این سوال که نقش هنرمندان در بزنگاه های تاریخی و مسئولیت اجتماعی آن‌ها در وفاق ملی با توجه به هجمه بیگانگان و طمع به خاک ایران چیست؟ گفت: به هنرمند کار نداریم می گوییم نقش یک ایرانی ایران دوست در بزنگاه ها چیست؟ حالا ممکن است آن هنرمند، یا صنعتگر یا پزشک، یا آرشیتکت یا معمار یا راننده تاکسی یا هر قشر دیگری باشد. اگر به ایران و ایرانی بودن خود تعصب و غیرت داریم باید در بزنگاه ها بصیرت داشته باشیم.

اولیازاده اضافه کرد: آیا وزیر امور خارجه صهیونیستی، رئیس امنیت ملی آمریکا، خیرخواه ایران است که در این قائله از اغتشاشگران و.... حمایت می کند. آیا خیرخواه ایران و ایرانی و انقلاب است؟ مریم رجوی که تا آرنج دستش به خون مردم ایران آلوده است و 17 هزار شهیدی که در ترور کور توسط ایادی این افراد به شهادت رسیدند، خیرخواه ایران و ایرانی است؟ یا آقای پهلوی ابله که در آن سر دنیا ایستاده و فکر می کند پادشاه است و حکم صادر می کند به مردم ایران فکر می کند؟ نه خود و نه خانواده به هیچ عنوان خیرخواه ایران و ایرانی نبوده‌اند. پس اینها خیرخواه ایران و ایرانی نیستند.

وی ادامه داد: هنرمند باید از جامعه ایرانی بصیرت داشته و بتواند تشخیص دهد که در چه موضعی قرار بگیرد. یک اتفاقی افتاده و عده ای بر اثر آن موج سواری می کنند و دلشان برای ایرانی جماعت نمی سوزد.

این عکاس نامدار بیان کرد: بی بصیرتی باعث می شود که یک هنرمند یا یک ورزشکار اظهار نظری کند و در انتها مشخص می شود حتی  یک کلمه هم در این اظهار نظر صداقت نداشته و خواسته مردم را جریح تر و شعله های این آتش را برآشفته تر کند.

اولیا زاده عنوان کرد: هر کسی در هر رشته ای وقتی بصیرت نداشته باشد در زمین دشمن بازی می کند. در حقیقت باید به ایران و ایرانی  فکر کنیم و بصیرت داشته باشیم اگر حرف زدن بلد نیستیم پس حرف هم نزنیم تا آب به آسیاب دشمن نریزیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز