مردم منتظر پخش «بی‌همگان» هستند/ در گذشته ستاره‌ها پشت دوربین بودند

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۷۴۶
مردم منتظر پخش «بی‌همگان» هستند/ در گذشته ستاره‌ها پشت دوربین بودند
به بهانه‌ی پخش سریال «بی‌همگان» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی که این روزها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود با علیرضا نجف‌زاده کارگردان سریال‌های «زوج و فرد»، «بوتیمار» و... که سابقه‌ی همکاری با مهران مهام، سیروس مقدم و... را از پیش در کارنامه‌ی کاری‌اش داشته گپ‌و‌گفتی در خصوص ساخت سریال‌های ملودرام هر شبی و پخش «بی‌همگان» داشته‌ایم که در ذیل از نظر می‌گذرانید.

«علیرضا نجف‌زاده» کارگردان آثاری چون «بوتیمار»، «زوج و فرد»، «خوشنام» و...  در خصوص ساخت ملودرام‌های هر شبی و فاکتورهایی که در موفقیت آن‌ها موثر است به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: شرط اول برای داشتن یک اثر موفق فیلمنامه است که متاسفانه ما در این خصوص به اندازه‌‌‌ی کافی سرمایه و وقت نگذاشته‌ایم. اگر بخواهیم ملودرام‌ها را بررسی کنیم باید سریال‌های «نرگس»، «دلنوازان» و در ادامه «کیمیا» و... را به یاد بیاوریم که شروع‌کننده و نشان‌دهنده‌ی ارتباط خوب مخاطب با تولیدات تلویزیونی بودند. 

کارگردان سریال «خوشنام» با اشاره به میزان اهمیت فیلمنامه و تیم نویسندگان عنوان کرد: گاهی سریال‌ها دو خطی آغاز می‌شوند اما اینکه چه نتیجه‌ای در انتها داشته باشند مشخص نیست. بخشی از این قضیه به افرادی که پشت آن سریال حضور دارند بستگی دارد. اگر افراد امتحان پس داده‌ای باشند اثری خوب و حرفه‌ای را خواهیم داشت. برای مثال سریال «پایتخت» را به یاد بیاورید؛ این سریال هیچ‌گاه فیلمنامه‌ی کاملی نداشت اما موفق عمل کرد. اینکه چه تیم نویسنده‌ای را برای نگارش و ساخت یک پروژه انتخاب کنیم اهمیت دارد. توانمندی، به روز بودن و خروجی در سرعت بالا از مهمترین عواملی محسوب می‌شود که تیم نویسندگان باید رعایت کنند. 

او ادامه داد: این قضیه به میزان سرمایه‌ای که برای یک پروژه هزینه می‌شود بستگی دارد. وقتی دستمزدهای بالاتری را بپردازیم به مراتب عوامل بهتری را درگیر کرده و خروجی با کیفیت‌تری را خواهیم داشت. به عقیده‌ی من سریالی که در شرایط ساخت استانداردی قرار بگیرد و فیلمنامه‌ی خوبی داشته باشد با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

حضور علیرضا نجف زاده در خبرگزاری برنا

کارگردان سریال «بوتیمار» در خصوص اهمیت حضور بازیگران مطرح در یک اثر توضیح داد: استفاده از بازیگران چهره چندان اهمیتی ندارد. مگر ما همه‌ی بازیگران سریال‌های خوب و پرفروش دنیا را می‌شناسیم؟ باید مخاطب را گرفتار قصه و فضاسازی کنیم. وقتی در اجرا کم‌فروشی نکنیم طبیعتا بیننده با اثر ارتباط برقرار کرده و بازیگران خود به خود در مسیر کار شناخته و مطرح می‌شوند. 

نجف‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا بر خلاف دهه‌ی 70 دیگر شاهد تولیدات خوبی در سینما و تلویزیون نیستیم مطرح کرد: در دهه‌ی 70 بازیگران ستاره نبودند اما سریال‌های موفقی داشتیم. از سریال «دلشدگان» گرفته تا «رعنا». در اصل ستاره‌ها پشت دوربین بودند. اگر نگاهمان نگاه میان‌مدت و بلندمدت باشد برنده می‌شویم. مسئله‌ای که این روزها بسیار شنیده می‌شود این است که می‌گویند تلویزیون مخاطبانش را از دست داده است؛ یکی از مشکلات این است که همه‌ی بودجه‌ی یک اثر را از پشت دوربین گرفته و فقط خرج چند بازیگر مقابل دوربین می‌کنند که این موجب ضعف در فیلمنامه، ساختار و تولید می‌شود.

او در خصوص پخش سریال «بی‌همگان» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی که این روزها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود عنوان کرد: معمولا وقتی یک اثری را می‌بینم به دنبال آمار و ارقام‌های رسمی در بازخورد آن‌ها نمی‌گردم. من از خانواده‌ی بزرگ و شلوغی می‌آیم که همگی با هم در ارتباط هستیم از سوی دیگر هم با مردم ارتباط دارم بنابراین وقتی طی گپ‌وگفتی که با آن‌ها دارم می‌بینم منتظر پخش «بی‌همگان» هستند یعنی پیگیری یک اثر برایشان اهمیت دارد.

او در پایان گفت: من از سال‌های پیش در جریان روند ساخت «بی‌همگان»  هستم. بارها فیلمنامه‌ی آن را بازنویسی کردند و زحمات بسیاری را برای ساخت این مجموعه کشیدند. امیدوارم که بینندگان هم با آن ارتباط برقرار کنند.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
نظرات
۰۰
|
-
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
من هم یکی از اون مردم هستم که سیزده ساله تلویزیون میلی را نگاه نکردم. کدام مردم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| -
الان چون تو 13 ساله تلویزیون نگاه نکردی، یعنی هیچ کس تلویزیون نگاه نمیکنه؟ چرا چرت و پرت میگی آخه! والا من به شخصه تو 70 درصد خونه‌ها که وارد میشم، تلویزیون روشنه. کی میخواید دست از چرت و پرت گفتن بردارید شماها معلوم نیست واقعا! الان به تلویزیون گفتی میلی، تلویزیون از حیثیت و اعتبار ساقط شد! وای وای وای! نابود کردی صدا و سیما رو با این کلمه! جمع کنید این بساط مسخره رو!
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
سریال مزخرف تکرار هست
ایراندوست
|
-
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
سوژش جالب و جدیده اما روند سریال کند و بی هیجانه
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز