گفت‌وگوی هفته؛

ممنون شهدا هستم که دستم را می‌گیرند

۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۰۸:۴۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۴۲۰۷
ممنون شهدا هستم که دستم را می‌گیرند
مالک سراج بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که این روزها در سینمایش 410 ایفای نقش میکند حضور در آثار دفاع مقدس را مرور زندگی شخصی خود میداند.

مالک حدپور سراج که این روزها در سینمایش 410 به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی کوروش زارعی ایفای نقش می‌کند حضور در چنین آثاری را اولویت کاری خود عنوان کرد و به خبرنگار برنا گفت: همه اهالی تئاتر و علاقه‌مندان به این هنر می‌دانند که مالک سراج عاشقانه در آثار دفاع مقدسی کار می‌کند. حضور در نمایشی که به رشادت‌های رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس به ویژه حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد افتخاری است که به ما هدیه داده شده و قدر آن را می‌دانیم. بعید بود که مالک سراج فرصت حضور در این نمایش و آثار مشابه آن را از دست بدهد در نتیجه حال خوشی از این تجربه دارم.

سراج افزود: هیچ گاه شعار نداده‌ام و همواره با حضور در هر اثری که به بچه‌های جبهه و جنگ بپردازد زندگی خود را مرور کرده و خاطرات عزیزانم در آن سالها را زنده کرده است. سینمایش 410 برای من و خانواده‌ام بخصوص همسرم همانند آب خنکی در بیابان داغی است که روح و جان را جلا می‌دهد و نعمت بزرگی است. ممنون شهدا هستم که دستم را می‌گیرند و لایق ایفای نقش در آثار دفاع مقدسی می‌دانند. امیدوارم روز مرگم روی صحنه‌های چنین آثاری باشد تا مورد شفاعت شهدا قرار گیرم.

وی در مورد نقش خود در این نمایش گفت: جنگ به گروه خاصی از جامعه تعلق نداشت بلکه همه مردم ایران با قومیت‌های متفاوت، باورهای گوناگون و ادیان و مذاهب مختلف در آن نقش داشتند و مستقیما درگیرش بودند. نقش جلیل سینمایش 410 را من بازی میکنم. جلیل از جمله آدمهای کف جامعه است که هیچ دغدغه ای برای جنگ و دفاع مقدس ندارد اما با خواست و حمایت همسرش، بی‌حساب و کتاب به جبهه می رود. هنگامی که جلیل میان رزمنده های بی غل و غش جبهه و جنگ قرار میگیرد، تحت تاثیر آنها به شخصیتی تبدیل میشود که همه غبطه اش را میخورند و آرزویشان جلیل شدن میشود.

وی که یکی از ماندگارترین آثارش بازی در فیلم سینمایی «روزسوم» است افزود: سعی کردم نقش جلیل را آنچنانکه خیلی دیگر از بچه های با صفای جنگ بودند بازی کنم تا حق آنها را ادا کرده باشم. امثال جلیل سینمایش 410 جان خود را برای آرامش امروز ما دادند و شهید شدند. امید دارم تا این شهدا دستم را در دنیای دیگر بگیرند. 

سراج میزان استقبال از این اثر را حیرت انگیز دانست و افزود: قرار بود این سینمایش در هفته دفاع مقدس اجرا شود اما چند هفته تاخیر وضعیت نمایش را به روزهای سرد و طوفانی پاییزی کشاند. با این حال در برخی شب ها ضمن باز بودن فضای اجرا، آنچنان استقبال گسترده شد که هزاران نفر مازاد بر صندلی های در نظر گرفته شده روی زمین سرد نشستند و تا آخر کار را تماشا کردند.

بازیگر «روز سوم» در پایان گفت: اولین شب اجرای سینمایش 410 با اینکه به دلیل اختلال در تاریخ اصلی اجرا هیچ تبلیغی نداشتیم اما شاهد حضور دور از انتظار مردم بسیاری بودیم که همه اعضای گروه را دلگرم به اجراهای بعدی کرد. رویدادهای بسیاری تلاش کرد تا اجرای سینمایش 410 را متوقف کند اما به یاری خدا این اثر کار خود را آغاز و ادامه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز