ایران قوی با دستان پرتوان شما محقق می شود

۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - ۱۴:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۵۵۷۴
ایران قوی با دستان پرتوان شما محقق می شود
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه در مراسم «شصتمین سال جایزه البرز»، تجلیل از برترین دانش آموزان سراسر کشور حضور پیدا کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه در مراسم «شصتمین سال جایزه البرز»، تجلیل از برترین دانش آموزان سراسر کشور ضمن طلب رحمت و غفران برای مرحوم حسنعلی البرز، بنیان گذار جایزه علمی البرز گفت: وقف از مهمترین آموزه های فرهنگ اسلامی است که تبعات فرهنگی اجتماعی فراوان دارد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی وقف را می توان مترادف مفهوم صدقه جاریه دانست؛ احسانی که پایان نمی پذیرد و متعلق به زمان خاصی نیست. چشمه جوشانی که گذر زمان آن را به خاموشی و نقصان نمی‌برد.

اسماعیلی افزود: فرهنگ غنی وقف را می توان با کارکردهای متنوع آن در سراسر کشور مشاهده کرد. به طور مثال در حوزه آموزش هفتاد درصد بناهای جدید سال های اخیر با مشارکت خیرین بنا شده است و در حوزه های فرهنگی همچون کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی هنری شاهد حضور موثر خیرین هستیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم با فرهنگسازی مناسب نیکوکاران را به عرصه وقف وارد کنیم شاهد اثرات اقتصادی و فراتر از آن آثار اجتماعی و تربیتی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ با بیان این که در فرهنگ وقف به دنبال کارکردهای نوین هستیم، گفت: وقف قابلیت تحول در شاخص های اقتصادی، اشتغال و فناوری های نوین و علوم پایه را دارد و همه این ظرفیت ها با نگرش جامع به حوزه وقف امکان پذیر است.

اسماعیلی با اشاره به جایزه البرز با سابقه شش دهه برگزاری گفت: جایزه البرز یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است که بزرگان زیادی در آن نقش داشته اند و بسیاری از صاحبنظران کشور در سال های گذشته در آن حائز رتبه شده اند.

وی خطاب به برگزیدگان جایزه البرز گفت: آینده ایران به دست نوجوانان و جوانان ایران عزیز رقم می خورد. رویاهایتان را فراموش نکنید چون ایران قوی با دستان پرتوان شما محقق می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان به دنبال ایجاد نومیدی و دلسردی نسل جوان نسبت به آینده کشور است. امروز نزاع مهم ما در خصوص امید و ناامیدی است. دشمن مخالف ایران منسجم و متحد است و شکاف قومی، مذهبی و نسلی را در کشور دنبال می کند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: محور فعالیت همه ما باید پیشرفت و گسترش امید باشد تا نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

اسماعیلی با اشاره به تلاش دشمنان برای بزرگنمایی مشکلات و تحریف و جعل واقعیت های ایران، گفت: دشمن شب و روز با تروریسم رسانه ای به مردم دروغ می گوید و به دنبال انشقاق در کشور است.

وی افزود: اقدام نیک اندیشی چون حسینعلی البرز که ثروت خود را صرف تشویق نوجوانان برای ساخت ایران قوی قرار می دهد شایسته تقدیر است.

وزیر فرهنگ در پایان ابراز امیدواری کرد، همه مشکلات ملت ایران با همت جوانان و خدمتگداران ملت پایان یابد و راه نورانی انقلاب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی که عقلانیت، عدالت، معنویت و گسترش دانش از ارکان آن است، تداوم یابد.

گفتنی است، شصتمین آیین تجلیل از دانش آموزان برتر جایزه البرز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان اوقاف و خیریه و جمعی از مسئولان کشور از صبح امروز یکشنبه در مرکز همایش‌های بین المللی هتل بزرگ ارم آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز