گرامیداشت سالروز آزاد سازی سوسنگرد در رادیو ایران

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - ۱۴:۳۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۹۹۶۶۹
گرامیداشت سالروز آزاد سازی سوسنگرد در رادیو ایران
برنامه «پلاک هشت» چهارشنبه 25 آبان ماه، با پخش مستنداتی فرماندهان و دست اندرکاران آزادسازی سوسنگرد، یاد و خاطره این روز را گرامی می دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ عملیات آزادسازی سوسنگرد (۲۶ آبان ۱۳۵۹ شمسی)، یکی از عملیات‌های موفق ایران در دوران دفاع مقدس بود. این عملیات، نقطه عطفی در ایجاد زمینه‌های تحول در وضعیت جنگ بود و باعث آزادسازی سوسنگرد و بیرون راندن نیروهای اشغالگر بعثی شد.

سیما پاتیمار تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: سوسنگرد در دو ماه ابتدایی جنگ دو مرحله مورد حمله نیروهای ارتش عراق درآمد. در مرحله اول در ۶ مهر ۱۳۵۹ اشغال شد، ولی به‌رغم مقاومت و مبارزه نیروهای ایرانی به طور کامل آزاد نشد. در مرحله دوم در محاصره و در آستانه سقوط قرار گرفت که طی عملیات مشترکی با حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی در روز ۲۶ آبان ۱۳۵۹ از محاصره خارج شد و نیروهای ارتش عراق ناچار به عقب‌نشینی از سوسنگرد و مناطق اطراف آن شدند.

وی ادامه داد: از همین رو در برنامه چهارشنبه (25 آبان)  به مناسبت سالروز شهادت شهید زین الدین در (26 آبان) بخشی از صحبت های شهید زین الدین از برنامه پخش می شود پخش می شود و همچنین مستداتی از گفت و گو های فرماندهان و دست اندرکاران آزادسازی سوسنگرد پخش می شود.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تیهه کنندگی سیما پاتیمار و بااجرای حمیدرضا رضایی شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از رادیو ایران پخش می شود

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز