اخبار و چهره های فرهنگ و هنر در هته ای گذشت؛

از بیماری ستاره سینمای ایران تا بازگشت سیمین / من مهران مدیری نیستم/ امین حیایی تکذیب کرد!

۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۰۷:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۱۹۱۷
از بیماری ستاره سینمای ایران تا بازگشت سیمین / من مهران مدیری نیستم/ امین حیایی تکذیب کرد!
اخبار درباره چام جهانی پر سر وصدا ترین گزینه های این هفته بود اما مهران مدیری فعال باشد یا نباشد بر راس اخبار است چه بخواهیم این کمدین پر طرفدار را با اتفاقات اخیری که برایش رخ داده بررسی کنیم چه جایگاه هنری اش را! چه برسد به اینکه مهران رجبی هم بگوید من جای مهران مدیری نیستم!

نگرانی هفته : برای ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب در بیمارستان بستری شد

ابوالفضل پورعرب در بیمارستان بستری شد.

 ابوالفضل پورعرب بازیگر سرشناس سینمای ایران به دلیل بروز عارضه‌ای دربیمارستان بستری شد.

پور عرب حدود شصت روز پیش سر صحنه ساخت فیلم مستند-داستانی «سگ» از ناحیه پا دچار جراحت شد و این جراحت در اثر کم‌توجهی دچار عفونت و متاسفانه عفونت به استخوان و خون او هم وارد شده است.

مرگ مشکوک هفته :  بازیگر معروف آمریکایی

 

مرگ مشکوک بازیگر معروف آمریکایی

جیسون دیوید فرانک بازیگر آمریکایی مجموعه «پاور رنجرز» در ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

جیسون دیوید فرانک بازیگر آمریکایی که برای ایفای نقش تامی الیور ملقب رنجر سبز در مجموعه «پاورر رنجرز» شناخته می شد روز ۱۹ نوامبر در ۴۹ سالگی در تگزاس درگذشت. مرگ این بازیگر توسط مدیر برنامه هایش تایید شد.

جزییاتی درباره درگذشت این بازیگر اعلام نشده با این حال از مردم خواسته شده است تا به حریم خصوصی خانواده جیسون دیوید فرانک در این زمان وحشتناک احترام گذاشته شود. طبق گزارش های متعدد مرگ این بازیگر خودکشی به نظر می رسد.

والتر جونز یکی از همبازی های فرانک در «پاور رنجرز مورفین توانا» درباره شنیدن این خبر گفت: نمی توانم این خبر را باور کنم. در آرامش بخواب جیسون دیوید فرانک. از این که یکی دیگر از اعضای خانواده ویژه‌‎مان را از دست دادیم، اندوهگینم.

جیسون دیوید فرانک اولین بار سال ۱۹۹۳ با ایفای نقش تامی الیور در مجموعه «پاور رنجرز مورفین توانا» که تا سال ۱۹۹۶ ادامه داشت به شهرت رسید.

فیلم های هفته :«نفرین آرتا»، «عامه پسند» و «هفت بهار نارنج» 

 

«نفرین آرتا»، «عامه پسند» و «هفت بهار نارنج» به سینما می‌آیند

شورای صدور پروانه نمایش آثار سینمایی با نمایش 3 عنوان فیلم موافقت کرد.

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش 3 عنوان فیلم «نفرین آرتا» به تهیه‌کنندگی سید جلال چاوشیان و کارگردانی مجید کریمی، «عامه پسند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سهیل بیرقی، «هفت بهار نارنج» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور و کارگردانی منصور نورمحمد گل سفیدی موافقت کرد.

جایزه‌ هفته : برای جنگ جهانی سوم

 

جایزه‌ای دیگر برای جنگ جهانی سوم

جایزه فیپرشی منتقدان جهانی در جشنواره بین‌المللی فیلم استکلهم به «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی اهدا شد.

«جنگ جهانی سوم» در ادامه موفقیت‌های خود در عرصه جهانی موفق به کسب جایزه فیپرشی از منتقدان جهانی در جشنواره فیلم استکهلم ۲۰۲۲ شد. این جایزه مستقل از نظر هیات داوران و سیاستگذاران جشنواره استکهلم و با نظر منتقدان جهانی به این فیلم اهدا شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم اما در راستای حمایت هدفمند رویدادهای سینمایی از «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی جایزه اصلی بخش رقابتی خود را به آن اهدا و اسب برنز خود را به آن داد. عجیب‌تر اینکه این فستیوال برای بازی مهدی بجستانی در نقش یک قاتل سریالی در این فیلم وی را به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره برگزید!

این جشنواره جایزه بهترین کارگردانی را به فرانسیس اوکانر برای «امیلی» اهدا کرد و در بخش مستند نیز به فیلم «همه زیبایی و خونریزی» ساخته لورا پوتیراس جایزه داد.

سی و سومین دوره جشنواره فیلم استکهلم از ۹ تا ۲۰ نوامبر برگزار می‌شود.

فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی که نماینده ایران در رقابت اسکار ۲۰۲۳ است، پس از حضور موفق در جشنواره ونیز که دو جایزه بخش افق‌ها شامل بهترین فیلم برای هومن سیدی و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده را به ارمغان آورد، از سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نیز جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده بود.

مجریان هفته :رامین ناصر نصیر و نیما شاهرخ 

 

رامین ناصر نصیر و نیما شاهرخ شاهی مجریان جام جهانی

اما در جام جهانی 2022 قطر، چه مجریان و گزارشگرانی برای این ویژه برنامه ها انتخاب شده اند؟ کدام ها به قطر اعزام شده یا می شوند و چه افرادی قرار است اداره گر ویژه برنامه هایی باشند که از استودیوها روی آنتن می روند؟

جواد خیابانی، محمدرضا احمدی، محمدحسین میثاقی، رسول مجیدی، عبدالله روا و محمد میر به عنوان مجریان ویژه برنامه های جام جهانی و رامین ناصر نصیر و نیماشاهرخ شاهی و حمید محمدی به عنوان راوی برنامه ها و پیمان یوسفی به عنوان تهیه کننده در این دوره از ویژه برنامه های جام جهانی با شبکه های سه و ورزش و نسیم همکاری دارند.

هر چند که به گفته معاون سیما در این دوره از رقابت‌های جام جهانی، به فراخور موضوع و ساختار برنامه، از مجریان غیرورزشی و چهره های جدیدی استفاده خواهد شد که البته این به معنای دور شدن از مقوله ورزش حرفه ای نیست. بر این اساس می توان انتظار داشت که علاوه بر افراد حاضر در فهرست بالا که تاکنون نامشان به صورت رسمی اعلام شده است، افراد دیگری را هم در مقام مجری ویژه برنامه های جام جهانی در قاب برنامه های سیما شاهد باشیم.

 

سفر هفته :علی مشهدی به جام جهانی 

 

علی مشهدی مجری جام جهانی شد

«ورزش از نگاه دو» همزمان با آغاز رقابت‌های جام جهانی از امشب به روی آنتن می‌رود.

برنامه «ورزش از نگاه دو» قرار است با اجرای حسن اسماعیل‌پور همزمان با جام جهانی در ویژه برنامه‌ای به مدت 30 شب با نگاهی فرهنگی اجتماعی به بررسی و تحلیل این رقابت‌ها و موضوعات کمتر پرداخته شده در حوزه فوتبال بپردازد.

طی این مدت علیرضا مسعودی (مشهدی) نیز راوی بخش قطر این برنامه است. پس از پایان جام‌جهانی نیز این برنامه در پخش هفتگی خود قرار است با رویکردی متفاوت و از زاویه‌ای جدید به ورزش ایران پرداخته و از دریچه ای نو اتفاقات ورزش کشور در میادین داخلی و بین المللی را مورد ارزیابی قرار دهد.

"ورزش از نگاه دو" در ایام جام جهانی میزبان بزرگان فوتبال ایران و جهان است و در ویژه برنامه ای که هر شب به صورت زنده از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود، علاوه بر پرداختن به بازی‌های ایران، با بررسی پرونده‌های مختلف، فوتبال را از تمامی زوایای فنی، فرهنگی، اجتماعی و ... مورد کارشناسی قرار خواهد داد.

«ورزش از نگاه دو» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری که هر شب ساعت 24:00 روانه آنتن می‌شود.

 

اظهار نظر هفته : مهران رجبی درباره مهران مدیری 

 
مهران رجبی درباره مهران مدیری می‌گوید

بر اساس شایعه‌ای درباره اجرای برنامه دورهمی توسط مهران رجبی، این بازیگر موضوع را شفاف سازی می‌کند.

 اظهارنظرهای متفاوت دو مهران-یکی رجبی و دیگری مدیری- درباره اتفاقات اجتماعی اخیر باعث شده بسیاری شایعه حول هر دو نفر ساخته شود.

از جمله این شایعات اجرای برنامه دورهمی توسط مهران رجبی است. رجبی به روزنامه جام جم گفت: شنیده‌ام می‌گویند قرار است جای مهران مدیری را در دورهمی بگیرم. اصلا این طور نیست.

رجبی ادامه داد: مهران مدیری از دوستان من است و خیلی اجرا و سبک او را دوست دارم. البته خودش هم به این موضوع احاطه دارد که شایعه بوده است.

رجبی که برنامه خودمونی را به‌عنوان مجری روی آنتن دارد، افزود: من جانشینی مدیری را تکذیب کردم، چون برنامه‌ای که با لوگو و اسم خودش ساخته می‌شود، هیچ ربطی به برنامه قبلی ندارد. ممکن است عده‌ای خودمونی را مترادف دورهمی بدانند اما اگر این طور باشد که اصلا هیچ برنامه‌ای ساخته نمی‌شود. هر برنامه دست اندرکار، مجری و گروه سازنده خودش را دارد. بنابراین از مردم می‌خواهم به این شایعات اهمیتی ندهند.

فرار هفته ؛ مجید صالحی با شماره ده گریخت

 

مجید صالحی با شماره ده گریخت

فیلمبرداری فیلم سینمایی «شماره ده گریخت» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و با بازی مجید صالحی آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فیلمبرداری فیلم سینمایی «شماره ده گریخت» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد از چند روز گذشته در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شده است.

در این فیلم مجید صالحی، سیامک صفری، بهرنگ علوی، احمد کاوری و… به ایفای نقش می‌پردازند.

«شماره ده گریخت» روایتگر قصه فرار پرماجرای یک اسیر ایرانی از زندان رژیم بعث عراق است.

سازندگان «شماره ده گریخت» در نظر دارند این فیلم را برای حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

حمید زرگرنژاد پیش از این فیلم‌های «ماهورا» و «برای مرجان» را کارگردانی کرده بود.

واکنش هفته : ناصر کنعانی به تحریم صداوسیما

  •  

واکنش ناصر کنعانی به تحریم صداوسیما

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به تحریم صداوسیما و پرس تی وی واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به تحریم صداوسیما⁩ و پرس تی وی واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ۲۷ آبان ماه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تحریم صداوسیما⁩ و پرس تی وی⁩ به‌ منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران و باز گذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت آفرینی علیه ملت ایران است. تحریم صدا و سیما⁩ و پرس تی وی⁩ استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت آمریکاست. جنایات آمریکا علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل پایان ندارد.

تکذیب هفته :امین هفته

  •  

امین حیایی  تکذیب کرد!

امین حیایی شایعه بازی خود را در هر فیلم و سریالی با انتشار عکسی در صفحه شخصی اش تکذیب کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ امین حیایی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر نسبت به شایعه‌ای که درمورد سرکار بودن او‌ در حال حاضر پخش شده بود در صفحه مجازی خود اینگونه پاسخ داد: 

«با سلام و تسلیت خدمت همه‌ی عزیزان هموطن که این روزها همه داغداریم. شایعه شده که من سرکار هستم.با صراحت اعلام می‌کنم: چند پروژه سینمایی، نمایش خانگی و تئاتر بوده که با این شرایط و حال روحی خودم قبول نکردم و تا زمانی که شما عزیزان حال خوب و مناسبی برای دیدن فیلم‌ها نداشته باشید کار نخواهم کرد. به امید فردای روشن و حال خوب تک تکتون... برای ایران عزیزمان.»

دادگاهی هفته : مهران مدیری 

 

حضور مهران مدیری در دادگاه

مهران مدیری و ناصر قدیر کاشانی با شکایت سازمان صدا و سیما در دادگاه حضور یافتند.

پس از آنکه در تاریخ (۱۴۰۱/۰۸/۲۱) مهران مدیری به همراه ناصر قدیر کاشانی (تهیه کننده و سرمایه گذار ده سال اخیر مدیری) در دادسرای صدر دیده شدند ، با پیگیری بعمل آمده شکایت سازمان صدا وسیما علت حضور این دو نفر در دادگاه عنوان شده است.

از جزئیات این خبر تا این لحظه خبری در دسترس نیست.

باید دید موضوع دادگاه امروز چه ارتباطی به مسائل اخیر بین سازمان صدا و سیما و مهران مدیری دارد.

مهران مدیری در دادگاه

بازنده هفته :اینترنشنال 

 

اینترنشنال دوباره شکست خورد

شرکتی که حق پخش مسابقات جام جهانی را به‌نمایندگی از فیفا در اختیار دارد، این حق را میان رسانه‌های ایرانی در اختیار سازمان صداوسیما قرار داده است.

اسناد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) حق پخش بازی‌های جام جهانی را به‌صورت انحصاری در اختیار شرکت بی‌این مدیا گروپ (beIN media group) قرار داده است و سازمان صداوسیما طی قراردادی با این شرکت، حق پخش 64 بازی جام جهانی را برای مردم ایران خریداری کرده است.

براساس این اسناد و با اعلام مشاور مدیرکل شرکت و مدیر حقوقی بی‌این مدیا گروپ (beIN media group)، با توجه به اینکه دو شبکه پرشیانا و اینترنشنال تبلیغاتی غیرقانونی برای پخش فوتبال جام جهانی 2022 علیه ایران آغاز کرده بودند، با تذکر و اخطار جدی این شرکت به‌عنوان نماینده فیفا مواجه شدند.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال ایران , صدا و سیما ,

انتهای پیام/

 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز